La Generalitat podrà ser intervinguda

Aquests darrers dies està planant l’amenaça de què la Generalitat de Catalunya pugui ser intervinguda pel Govern espanyol si no es compleix l’objectiu d’estabilitat pressupostària. Això suposaria que la nostra institució d’autogovern es gestionaria des de Madrid perdent la minsa autonomia que hem gaudit en les darreres tres dècades.

En aquests moments hem de dir que estem patint una situació de semi-intervenció, ja que, de facto, tenim la liquiditat de la Generalitat intervinguda per l’Estat Espanyol. Quan el govern espanyol no paga els deutes que té amb Catalunya provoca una asfíxia financera a la Generalitat que deriva en problemes de liquiditat de caixa, que per exemple implica no poder pagar puntualment les nòmines. Davant d’aquesta situació el Govern de la Generalitat no pot retallar més despesa pública, ja ha tocat os, i és en aquest punt on li demanem al President Artur Mas que deixi d’atrevir-se amb la gent del nostre país demanant més sacrificis i que planti cara, d’una vegada per totes, al Govern espanyol del PP que ens està asfixiant econòmicament.

Però lluny de fer-ho, el grup parlamentari de CiU al Congrés de Diputats amb Duran i Lleida al capdavant ha votat a favor de la Llei d’estabilitat pressupostària del PP. Aquesta llei en els seus articles 19, 20 i 21 obra la porta a què el Govern espanyol intervingui les Comunitats Autònomes que no compleixin amb l’objectiu d’estabilitat pressupostària. I arribats a aquest punt demanem a CiU: Què ha fet ? Eren conscients del que feien ? L’executiu del PP ens està espoliant, asfixia financerament la Generalitat de Catalunya i, a sobre, CiU li dóna suport per aprovar una llei que obre la porta de la Generalitat perquè Mariano Rajoy la gestioni. L’actitud de CiU és incomprensible i irresponsable.

És molt probable que en els pròxims mesos alguna Comunitat Autònoma sigui intervinguda i que no serà Catalunya. Però a ningú se li escapa que el ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, es mor de ganes d’intervenir Catalunya, ja que hi ha una voluntat política del PP de recentralització i fer desaparèixer Catalunya com a nació amb un ferotge espoli econòmic, espoli cultural, espoli social...en definitiva, un espoli nacional. Nosaltres volem un present i un futur pels nostres fills i filles, però la ineficiència de l’Estat espanyol està frenant el nostre potencial econòmic i d’una societat catalana que vol tenir un estat del benestar (nivells de salut, educació i serveis socials) digne. Només hi ha una sortida perquè els nostres fills tinguin un futur en el nostre país i no hagin d’anar a Alemanya obrir-se un camí, i aquesta sortida passa per l’Estat propi.