ERC defensa el territori

El passat divendres 15 d’octubre ERC va entrar una esmena a la totalitat als Pressupostos Generals de l’Estat, més de 600 esmenes que defensarem a Madrid i que aposten per uns pressupostos més justos, més socials i que atenen les necessitats de Catalunya. Des del primer moment ens hem mostrat des d’ERC disposats a parlar i negociar conjuntament els pressupostos del pròxim anys. Crèiem més que necessari el traspàs de la gestió de l’aeroport del Prat i l’agilitat en el traspàs de Rodalies, dues propostes que el President Zapatero va prometre ja fa més d’un any. El PSOE, però, ha girat l’esquena a aquestes necessitats econòmiques, de manera que ERC no votarà uns pressupostos que castiguen a la classe mitjana, que obliden els seus compromisos amb Catalunya i que fan un pas enrere en l’àmbit social.

Ara bé, tot i que el nostre vot no serà favorable, això no vol dir que no haguem fet la feina. En el debat al Congrés dels Diputats, ERC defensarà 600 esmenes pròpies, algunes de contingut econòmic i d’altres com la gestió de l’Aeroport del Prat, amb un model que garanteixi una gestió autònoma i competitiva. En aquest sentit, no cal dir que Tarragona i el seu territori hi seran presents en aquestes esmenes que defensarem a Madrid. Moltes de les mesures estratègiques de casa nostra resten pendents de comptar amb un suport econòmic de l’Estat per tirar endavant. És per aquest motiu que ERC reclama per exemple 2 milions d’euros per la remodelació del Mercat Central de Tarragona, 800.000 euros per la rehabilitació de la Muralla de Tarragona o 300.000 euros per tal de poder realitzar obres d’accessibilitat a l’estació de trens de Tarragona, una obra tan senzilla com poder col·locar ascensors a totes les vies de l’estació per tal d’assegurar que sigui accessible per a tothom. Un servei bàsic, però inexistent a dia d’avui.

És evident que el nostre territori necessita una forta inversió en infrastructures i que ha d’assumir l’Estat. L'A-27, l'autovia de Tarragona a Montblanc, és un exemple, d'una obra amb una forta inversió que no es veu corresposta a nivell d'execució. Altres exemples clars i que ens toquen de prop són les variants de Riudecols o de Gandesa, protagonistes en les esmenes d’ERC. Part d’aquesta problemàtica es resoldria si d’una vegada per totes la Generalitat assumís el traspàs de Rodalies. Unes Rodalies que avui dia es troben concentrades a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, però que han d’implantar-se aviat a Tarragona. El nostre territori s’ha convertit una gran àrea urbana, una zona industrial i d’oci de referència i amb una mobilitat diària de més de 500.000 persones. Es tracta, doncs, de xifres a tenir en compte per tal de desenvolupar un servei de rodalies que uneixi les principals ciutats al voltant de Tarragona i que ens permeti créixer encara més.

Aquest és un dels motius pel qual des d’ERC hem insistit tant en el traspàs de Rodalies. Tarragona i el seu voltant necessiten un impuls pel que fa al transport públic i que l’assimilin pel que fa a serveis a altres capitals de l’Estat. Si volem ser referent necessitem serveis d’aquest tipus, que ens permetin encara més el contacte directe entre el territori i la interacció per tal de sumar esforços i esdevenir encara més un dels motors del nostre país.