Envia a un/a amic/ga:

Regular els locutoris des del consens

Aquesta setmana hem fet un pas endavant molt important per tal de regular els establiments de serveis telefònics per a ús públic, els locutoris. El ple d’aquests dimarts va aprovar de manera inicial l’ordenança que els ordenarà, i ho va fer per unanimitat, amb el suport de tots els partits polítics i sense picabaralles. I això va succeir perquè hi arribàvem amb els deures fets, havent parlat amb tots els grups municipals i presentant una ordenança de consens.

Tarragona necessitava una ordenança d’aquest tipus. Amb l’entrada en vigor d’aquesta, que serà abans d’acabar el 2009, ens assegurarem una bona prestació del servei amb garanties per a l’usuari i que es respectin els seus drets com a consumidors. En aquest sentit, l’ordenança el que pretén es regular aquests establiment tal i com altres establiments comercials, de manera que compleixin la llei d’horaris, l’estatut del consumidor, o la llei de política lingüística.

Gràcies a aquesta ordenança que hem presentat des de l’àrea de Promoció i Estratègies de la Ciutat i Projecció Exterior, es marcaran les incompatibilitats des d’un punt de vista d’higiene i es clarificaran els usos. Ja no veurem més, doncs, locals en que conviuen els serveis telefònics amb la venda d’aliments o de begudes. El més important és assegurar garanties al consumidor i regular per primera vegada un servei que no ho estava.

Ara bé, cal que el consens amb què es va aprovar de manera inicial l’ordenança segueixi i escoltem les al·legacions que puguin arribar. El diàleg ha de ser constant amb el sector comercial i la seva experiència i coneixement ens poden donar eines que la millorin i l’adeqüin encara més a la realitat. El camí que vam iniciar parlant amb tots els grups municipals ha de ser la nostra referència per aprovar una ordenança que ha d’entrar i entrarà en vigor aquest mateix any.

En el ple d’ahir es van viure situacions tenses, amb manca de diàleg i de debat entre diversos portaveus municipals. En canvi, quan es va arribar a l’ordenança dels locutoris, cap dels grups va demanar explicació de vot, ja que es tractava d’un text més que conegut pels partits i que va sorgir del consens municipal. Aquest és, doncs, el camí a seguir per tal de tirar endavant els projectes de ciutat. Tarragona necessita uns gestors seriosos, que busquin el consens i l’eficiència abans que la fotografia i la confrontació i que creguin en el diàleg i la unitat com a eina política. L’ordenança que regularà els locutoris és un bon exemple d’haver fet els deures i una eina que ens serà d’allò més útil a partir d’ara.