Envia a un/a amic/ga:

Cap "dels millors" és de Tarragona

En els últims dies hem pogut conèixer la composició del govern d’Artur Mas, l’executiu que ell ha volgut anomenar “dels millors”. Un Consellers i Conselleres que han pres possessió dels seus càrrecs aquest dimecres, en una transició de poder exemplar, de país. El canvi de govern ha estat seriós, a l’alçada del que es mereix Catalunya, un fet que no va succeir el passat 2003, quan el llavors nou Govern no va comptar amb la complicitat de l’anterior.

A partir d’avui, doncs, el nou Govern de CIU ja és oficial. Onze Consellers i Conselleres que han de planificar, gestionar i defensar els interessos dels catalans i catalanes i del seu territori, a priori. Malauradament no serà d’aquesta manera, ja que ens trobem amb un executiu que neix coix, que no representa Catalunya. El “govern dels millors” d’Artur Mas, de Convergència i Unió, obvia Tarragona i les seves comarques. Trobem membres de Lleida, Girona i de Barcelona al capdavant de les conselleries, però no pas de casa nostra. On és, doncs, l’equilibri territorial que tan havia defensat CIU en la campanya electoral?

Queda clar que no ha d’existir pas una quota determinada, però costa de creure que no hi ha cap figura prou important al nostre territori per formar part del Govern de Convergència i Unió. Durant anys hem hagut d’escoltar que l’anterior govern menystenia Tarragona, en un greuge comparatiu amb d’altres ciutats catalanes. Doncs bé, el que ara ens trobem és que dels onze millors que ha trobat Artur Mas per governar Catalunya, cap és de les nostres comarques.

L’any 2003 va ser la primera vegada que un Conseller en cap era de Tarragona. Aquell mateix any fou el primer que una persona de les Terres de l’Ebre ocupava també una conselleria. Els dos eren representants d’ERC, curiosament. Aquest fet va molt més enllà d’una simple imatge simbòlica, és molt més que això. Representa una manera de concebre el país, de comprendre les diferents realitats i les múltiples visions que el conformen i la necessitat que aquestes siguin representades en Govern del nostre país.

No podem qüestionar les polítiques que duran a terme els nous Consellers i Conselleres, perquè les desconeixem. Però el que si que hem de fer palès és el malestar de les comarques tarragonines per quedar-se excloses del “govern dels millors”. El Govern d’Artur Mas comença coix i a la primera de canvi gira l’esquena al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. I només cal mirar als últims governs de CIU amb el suport del PP per veure què ens passa quan ningú defensa el nostre territori a la Generalitat.