Els pressupostos del PP empobreixen Catalunya

El govern espanyol del PP acaba de presentar els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) pel 2012 esdevenint un desastre absolut per les comarques tarragonines i per Catalunya en general, ja que perpetuen l’espoli fiscal i ensorren l’activitat productiva. La política d’austeritat, sense cap mesura d’inversió productiva, accelerarà la recessió econòmica, farà caure els ingressos públics i no aconseguirà l’objectiu de dèficit marcat. Els recursos que els PGE assignen als ministeris de Defensa i d’Interior superaran per primer cop els assignats als de Fomento i d’Economia i Competitivitat i deixaran el país orfe de polítiques d’inversió productiva.

En els primers 100 dies de Govern espanyol, el PP ha fet el que va dir que no faria (pujar impostos, abaratir l’acomiadament, retallar drets socials i aplicar una amnistia fiscal). Ara bé, el que va dir durant l'última campanya que faria, pagar els deutes pendents amb Catalunya, no ho fa. La suma dels incompliments espanyols en diversos àmbits representa un total de 10.500 MEUR, un 5 % del PIB català, que cal sumar als 16.500 MEUR d’espoli fiscal que Catalunya pateix anualment.

Per un costat, es retalla en polítiques de Recerca i Desenvolupament i no s’aposta, una vegada més, en invertir en el Corredor del Mediterrani (motor de l’economia de l’estat). I per un altre costat, es continua invertint a tota vela en unes obres caríssimes i poc rendibles, les obres de l’AVE fins a Galícia i fins a Extremadura. Aquesta situació expressa un menysteniment cap a Catalunya i, per extensió, la seva ciutadania, i un insult a la intel·ligència.

L’Estatut de Catalunya preveu en la seva disposició addicional tercera que s’ha d’invertir a Catalunya un percentatge de la inversió estatal equivalent al PIB català, que és el 18,7% del total. Per contra, la inversió dels pressupostos del PP per a Catalunya només representa l’11%. Tampoc es pressuposten els quasi 1.000 MEUR que ens deuen dels exercicis de 2008 i 2009 en virtut d’aquesta disposició.

Aquest és el desastre del Pressupost del PP, tot un menysteniment cap als catalans i les catalanes. Cap catalanista no pot compartir uns Pressupostos que perpetuen l'espoli fiscal i ensorren l'activitat productiva i ens empobreixen encara més. I arribats en aquest punt ens preguntem: Què més ha de fer el PP perquè CiU reaccioni i comencem a caminar amb pas ferm cap a l’Estat propi?