Sindica

cap

El bloc

Mas + Duran = 0

Dimarts vaig agafar el darrer pont aeri per tornar de Madrid cap a Barcelona, el de tres quarts d’onze. Acabava de passar un dia extenuant a la capital d’Espanya: matí d’entrevistes, dinar amb periodistes, trobada amb els companys del Grup parlamentari i per rematar-ho una conferència organitzada impecablement per la Fundación Colegios Mayores davant estudiants -sobretot estrangers- per explicar què és Esquerra i per què volem la independència de Catalunya. Per cert, més d'un i d'una catalana entre els presents que van fer preguntes de molt nivell. Molt agradable una noia catalana amb qui vam mantenir un interessant diàleg sobre infraestructures. Doncs a aquella hora, quan agafava l’avió a la imponent T-4 de Barajas ja disposava de la conferència que Artur Mas acabava de pronunciar al Palau de Congressos i vaig poder llegir-la sencera durant l’hora de vol. L’endemà vam valorar-la positivament. Qualsevol menció al dret a decidir que faci Convergència Democràtica és benvinguda perquè, entre altres coses, ve a avalar el que Esquerra porta defensant des de fa dècades.

Així doncs, tot i l’ambigüitat calculada de què va fer gala Mas a l’hora de posar mil i un matisos al dret a decidir, vam donar per bo el gest i li vam reclamar més concreció i més ambició. Plantejar el dret a decidir sense tenir clar cap on anem, quin és l’horitzó no deixa de ser una mica peculiar. Com aquella declaració d’Oriol Pujol fa unes setmanes en què deia que ell era independentista però que mai ho veuria. Vaja, que d'entrada ja llençava la tovallola. En altres paraules, Mas no es va atrevir a dir què votaria en un hipotètic exercici del dret a decidir. En un referèndum d’autodeterminació, per parlar clar.

La resposta d’alguna d’aquestes incògnites i omissions interessades ens les podíem imaginar: no fer enfadar Josep Antoni Duran i Lleida que en els darrers mesos no s’ha quedat quiet en anar dient en mil i una entrevistes que ell és contrari a que Catalunya pugui tenir la plena sobirania política i que advoca per un pacte CiU-PSC a Catalunya i per governar Espanya. Els qui em llegiu sabeu prou bé de què parlo però en els propers dies penjaré en aquest bloc un recull de perles d’aquest discurs antisobiranista que ha practicat el líder de CiU a Madrid.

Doncs Duran no va trigar ni 48 hores en parlar clar. Dijous, en un esmorzar a Madrid amb la premsa va deixar claríssim de què anava això de la Casa Gran i de la Refundació. ‘Duran garanteix que amb CiU no perilla la unitat d’Espanya’. ‘Avisa que les tesis de Mas no alteren el paper del grup al Congrés’. ‘Manté la porta oberta a pactes amb el PSOE i el PP’. Això és el que titulava divendres més d’un mitjà de comunicació que va assistir a l’acte de Duran.

La veritat, si a la passa endavant de Mas se li contraposa aquesta voluntat manifesta de Duran de ‘tranquils, aquí no passa res, és només una conferència però a l’hora de la veritat CiU seguirà com sempre’, doncs la suma és zero. La suma en construcció nacional, en parlar de debò del dret a decidir és nul·la. Queda ben clar que amb les seves paraules, el líder d’Unió neutralitza el de Convergència. En termes d'aposta sobiranista, Mas + Duran = 0. I queda més clar que mai que els votants sobiranistes de Convergència i Unió es queden orfes de referent dins la seva formació en les eleccions del proper mes de març.

Si una cosa tothom coincideix a assenyalar d’Esquerra a Madrid en aquests darrers anys és que parlem clar. Que diem el mateix a Barcelona que a Madrid. I nosaltres sí que tenim clar l’horitzó nacional: aconseguir ser majoria, una majoria social que ens porti a guanyar democràticament el pols del referèndum i aconseguir la plena sobirania política, la independència. Nosaltres tenim clar que treballem per tenir un estat propi. I que no anem a Madrid per tenir ministeris. Altres, a la vista de les seves declaracions, no poden dir el mateix.



comentaris

comentari
Albert (Montcada i Reixac) 26.11.2007 | 02.24 h
Crec que aquest ha sigut el millor text de tot el bloc. Hi veig reflexat totes les "ambicions", per dir-ho d'alguna forma, dels catalans que esperem que algun dia poguem decidir per nosaltres mateixos sobre el nostre futur. Si seguiu per aquesta linea, heu de saber que contareu amb el meu vot, i us asseguro que els de molts mes. Un salut!! //*//

comentari
Joan (Olot) 26.11.2007 | 14.23 h
Sr. Ridao, Si Esquerra té consellers en un govern del PSC, no creu que també podria tenir ministres en un del PSOE?

comentari
Albert -2 (Girona) 26.11.2007 | 19.18 h
Només un petit matis amb l'escrit! Parles que teniu el mateix discurs a Espanya que a Catalunya, deixe'm-ho passar amb dubte: Voteu en contra el traspàs de l'aeroport del Prat per una iniciativa de CiU, demaneu el dret a Decidir i fa pocs dies el senyor Montilla ( el vostre soci de govern o va rebutjar-ho directament) des que esquerra està el govern no he vist ni un sol pas a favor de més autononomia o cap a l'independencia. Des d'aquí et demano si em pots dir alguna cosa que hagiu fet, i no em diguis l'estatut que vau demanar el no amb el pp o les seleccions catalanes o la fira de frankfurt, diguem tan sols un exemple si us plau i et recordo que fa tres anys que esteu al govern! I ara m'he d'enfadar, realment esteu en contra d'en Mas faci el que faci: si fa un pas pel catalanisme el critiqueu, si no el fa també. Si fa el gran pas de fer una casa Gran també es criticat! Però us recordo que vosaltres esteu governant amb un president que només té la idea de una Catalunya germanada amb Espanya, i aquí no critiqueu. Fa temps que escric aquest bloc, cosa que t'honra per escoltar la diversitat d'opinions, però si voleu el meu vot comenceu a mirar les videoteques i les hemeroteques i mireu que demanaveu fa anys endarrera i mireu quines coses heu aconseguit i on sous! Amb Esquerra ja no m'identifico!

comentari
Ash 26.11.2007 | 22.35 h
És veritat que Esquerra té el mateix diàleg aquí ,a Madrid i a la China, és veritat, però la diferència amb altres partits de Catalunya és que probablement vosaltres mai haureu de cedir en els vostres ideals ja que el govern de l’Estat mai pactarà amb Esquerra i si ho farà amb el PSOE i CIU. Pel que fa al cas de CIU actualment arrossega l’herència de Jordi Pujol i és clar ni Artur Mas ni Durán i Lleida són Jordi Pujol ni de lluny. Personalment, crec que ho lamentable d’aquesta història de CIU és que des de la primera legislatura d’Aznar CIU ha volgut ser la dreta pura i dura catalana , deixant al Partit Popular com un partit inspirat en ells. El PP central va tenir un error que després va pagar molt car durant la primera legislatura ja que no va aconseguir una majoria absoluta i a Catalunya va haver de pactar amb CIU, és a dir , amb Jordi Pujol, que sabia molt bé que a les eleccions uns diputats es guanyen tenint uns ideals propis i fent-li saber aquests ideals perquè ells es pugui identificar i es senti segur , i just això era ho que tenia en el seu programa Vidal- Quadras. Vidal – Quadras era un politic que ningú amb dos dits de front va entendre perquè el van fer fóra, perquè és justament el que el PP necessita, ideals propis ( que els té) i experiència ( que també la té). Per tant, van fer fóra Vidal- Quadras i gràcies a Jordi Pujol va arribar com a líder del PP un polític que va estar treballat per a ERC, Josep Piqué, ( i que no el podien ficar com a lider d'ERC justament per allò que he explicat abans, perquè ERC necessitava un líder més reaccionari i no a un “feble” però intel·ligent jurista i així va ser; ERC va obtenir un molt bon resultat gràcies a tenir uns ideals propis) tot fent una política desastrosa en quant fa als interessos del PP central, tot això gràcies a Jordi Pujol que va saber mantenir els seus ideals nacionalistes en tot moment a diferència dels actuals líders que han vist que tota la història que va començar amb l’acomiadament de Vidal- Quadras algún dia había d’arribar al seu finiquit. El cas és que Jordi Pujol va fer tota la política catalana seva i la va moure al seu gust i ara això perquè les situacions canvien costa de mantenir-ho. Per tant, aquests ideals de Jordi Pujol i aquesta hegemonia política per als partits catalans que va crear, era possible mantenir-la en aquell temps però ara també seria possible mantenir-la segons el resultat de les eleccions si guanya el PSOE, seria tot possible ,ara jo crec que CIU està espantada per si les eleccions les guanya el PP (encara que l’espantat ha de ser el PP amb Rajoy). Si les guanya el PP no tornarà a caure en aquest error d’Aznar de pactar amb un partit nacionalista, com CIU i per això ara CIU ha d’intentar convèncer tant al PSOE i al PP que amb ells si es pacta no passarà res i no anirà en contra de la constitució. ni d’Espanya. ni de res; per tant no poden dir que ells estan a favor del dret a decidir quin camí ha de triar Catalunya i el PSC, que és amb qui pactaria, també ha d’intentar convèncer ara, això sí, si guanya Montilla tindria les hores contades...

comentari
Víctor (platja d´aro) 27.11.2007 | 04.02 h
Sr.Ridao: No podem seduir a l´esquerra espanyola a compendre els nostres potents sentiments sobiranistes si no acceptem les moltes i viables fórmules que poden portar als Països Catalans i a Catalunya a "tornar a ser rica i plena". En un somni surrealista veia una Espanya amb capital a Barcelona i el catalá oficial i assignatura lectiva a tota Espanya. La Vall d´Aran pel Languedoc autònom Francès i el Roselló altre cop catalá. Els Països Catalans tan interrelacionats com vulguèssim o com un sol estat federal dins d'Espanya on País Basc i Navarra en poguessin ésser un altre. Que la bandera espanyola amb el brau desapareixia i la espanyola amb el perfil del linx ibèric en extinció ens feia gràcia. Que les corrides es feien sense sacrifici ni tortura i les seleccions federals competien per una copa del Rey prestigiosa amb un premi només comparable amb l´Eurobote. Que guanyavem Eurovisió amb una cançó en català i que el president d´Espanya es deia Puigcercós. Sembla un gag del Polònia però es que els somnis són tant ridículs...

comentari
Joan (Pedralbes) 27.11.2007 | 14.20 h
La manifestació contra la política sectària d'ERC s'ha convocat el 16 de desembre a les 17 hores a la plaça catalunya. A veure quan el gos va al veterinari, ja que de tants tripartits està massa cremat.

comentari
Joan (Llavaneres) 29.11.2007 | 21.27 h
Jo no he llegit tot el discurs del Sr. Mas però vaig veure, fins allà on la meva paciència m´ho va permetre, l'entrevista del Sr. Montilla a TV3. I no paro de preguntar-me com ERC pot donar suport a una persona que és incapaç de donar una resposta clara i contundent a la pregunta de si creu que cal demanar la publicació de les balances fiscals, o que acaba exculpant la Ministra de Foment i inculpant a algun subordinat seu del ministeri que no ha fet la feina bé.... i que és incapaç d'emprar els diputats del PSC en contra dels designis del seu amo PSOE. No ho entenc, srs. d'ERC. I mentres tant no us penso tornar a votar.

comentari
Joan (Vilanova i la Geltrú) 30.11.2007 | 09.37 h
El senyor Albert de Girona te la seva part de raó. Es veritat que sembla des de fora que no s'està caminant cap a la idependència, que la fira Frankfurt és insuficient, però recorda que s'ha de caminar tot just a la vora de la arcaica constitució espanyola. Jo també penso que no s'està lluitant força contra aquesta constitució que ens discrimina com a nació, cal doncs donar més suport a l'únic partit amb més representació independetista que tenim a Catalunya per tal d'arribar on ens toca, no es moment de llençar la tovallola. Visca Catalunya lliure. Per cert senyor Carod Rovira, aquesta última frase es troba molt a faltar.

comentari
Joan (Barcelona) 30.11.2007 | 13.55 h
Albert, suposo que no posaràs en dubte que si ERC tingués majoria absoluta al parlament els pasos cap al la sobirania o ampliació de l'independència serien uns altres que només sent la 3a força política. O sigui, estàs demanant a una força no majoritària que canviï les coses amb un poder de decisió limitat, i sempre serà així mentre molts "Alberts" carreguin la responsabilitat sobre els demés. Entenc que a tu t'agradaria que Catalunya aconseguís l'independència (pel que dedueixo) i la pregunta seria si votant al PSC (PSOE) o CIU que es declaren OBERTAMENT espanyolistes és la millor manera d'aconseguir-ho. T'identifiques amb el missatge dels espanyolistes? Del missatge d'en Duran? De la ambigüetat d'en Mas que, a més, rebaixa l'Estatut unilateralment? Són bons gestos de patriotisme com els que reclames a esquerra?

comentari
Guillaume (barcelona) 30.11.2007 | 22.33 h
No val reivindicar-se com la veu de la coherència després d'haver fet a un anti-nacionalista com Montilla president de la Generalitat. Si Tarradellas aixequés el cap...

comentari
Xavi (Sant Cugat del Vallès) 02.12.2007 | 11.14 h
Amic Ridao... Ahir al vespre, com tot bon català que ho vulgui continuar sent, vaig acudir puntual a la cita amb la Manifestació per a dir Prou i per a demanar el Dret a decidir... Dius amb encert que Mas+Duran=0. Però trobo que ERC+PSC=0, també... Com podem anar a una manifestació per a demanar al PSOE que ens tracti com mereixem i al mateix temps deixar que el PSC ens governi? Això, estaràs d'acord amb mi, és complicat d'entendre... i acaba amb catalans que ja no poden votar els "seus"... als uns pel que no han fet durant molts anys i als altres pel que no feu ara... En fi, diuen que tots els pobles tenen el que mereixen... i potser nosaltres no mereixem més que això...

comentari
Miquel (Girona) 03.12.2007 | 08.48 h
Sr. Ridao, totalment d'acord amb el comentari de l'Albert-2. Vostès no han fet cap mena de pas per a la sobirania catalana, només una proposta de fum pel 2014. El govern de Catalunya l'han regalat al partit que governa a Espanya i vostès no són capaços de fer sentir la seva veu. Sento que el meu vot ha estat supeditat a quelcom que jo no volia. Van veure la manifestació de la Plataforma pel Dret a Decidir? Prenguin-s'ho com un avís, que les polítiques socials no són possibles si no podem decidir per nosaltres mateixos. I mirin que bé que ens estan anant els dos governs d'entesa: estatut desastrós, infraestructures deastroses, a la cua en educació!! Deixin de culpar al CiU perquè ja fa temps que vostès remenen les cireres. Deixin de criticar l'oposició i critiquin els seus socis i critiquin-se a vostès mateixos. Em fa pena que l'únic partit que em podia haver representat m'hagi abandonat. Jo a les pròximes el·leccions, no votaré ningú, però no perquè sigui un mal ciutadà, ans al contrari, perquè vostès són uns mals polítics.

comentari
Francesc 03.12.2007 | 19.45 h
Vaig coincidir a la manifestacó amb tres amics, tots votants d'Esquerra. Tots tres em diuen que no votaran a les pròximes, perquè no entenen com es pot estar al govern amb els que neguen el dret a decidir. Encara que valoren com un pas endavant les propostes del Mas, no poden votar CiU perquè no és la seva opció i no suporten el Duran, però descarten el vot que sempre han fet, Esquerra, perquè no entenen la seva estratègia i la seva incoherència. Es retrobaran a les urnes, em diuen, el dia que Esquerra recuperi el seu caràcter o el dia que algú, Esquerra o qui sigui, faci bandera seriosa del dret de decidir, supeditant-hi qualsevol politica posterior d'aliances. Per tant, alerta!, el sobiranisme puja, tal com la manifestació va palesar, però... Esquerra no, almenys mentre estigui en aquest govern. De quatre que la votàvem, només quedo jo, que sóc dels de pedra picada. Ja em direu com ho hem d'afrontar, això! Reflexioneu i reaccioneu!

comentari
Albert -2 (Girona) 04.12.2007 | 09.42 h
Vist els comentaris que em fan referència, només dir que la persona que possi en dubte el doble discurs d'esquerra només té que mirar aquest video just abans de les eleccions al Parlament: http://www.youtube.com/watch?v=ANtd6wg8QZ0&feature=related Esquerra té doble discurs?? Per no continuar amb temes vells, esquerra ja s'ho trobarà a les properes eleccions. De moment ja han pactat crear un bloc politic, entesa catalana, amb ICV i el PSC-PSOE. Si, el PSC-PSOE, el mateix grup politic que hi ha el sr. Bono, la ministre Alvarez, l'altre ministre: el de cultura i els seus Papers de Salamanca,... Aquella famosa frase de les claus era per decidir o per sumar vots pel socialistes espanyols? Si realment mireu pels Catalans deixeu-vos d'osties, tan si son d'esquerres de centre o de dretes son i seran gent Catalana i segurament mirant pels seus interesos, els interesos catalans! Continuo dient que no tornaré a votar Esquerra mentres no torni ERC, a diferencia del meu veí Miquel al qual comparteixo la mateixa idea dels politics esquerra, el meu vot serà o de castig o sobiranista o amb veu propia a las cortes generales. Visca Catalunya Lliure

comentari
Albert (Barcelona) 05.12.2007 | 19.03 h
I de les declaracions del senyor Ferran, què? Molt dir que són anti-democràtiques, però governant amb ells a les principals institucions. Què més ha de passar perquè els engegueu a passeig? A les properes, votaré a algun petit (el Duran i Lleida, no el puc ni veure; quin home tan lametnable!, però amb vosaltres no podré confiar fins que trenqueu amb aqueta gentussa.

comentari
jordi (Vilanova i la Geltrú) 06.12.2007 | 21.01 h
El meu escrit no es per comenta sino per intenta resoldre un dubte que no m'havia plantejat mai.Suposu perque no tenia l'edat suficien per fer-ho,aqui va la meva pregunta:Que juanyariem si Catalunya sigues independent.

comentari
Victor (platja d´aro) 07.12.2007 | 19.43 h
Sr. Ridao: Els americans defensen els jueus d´Israel o els exposen a primera linea de foc mentre exciten els ànims de la regió per que els acabin d´exterminar i, no obstant, passar per bons? Són paradoxes que fan malfiar. Tant mateix dos avis meus són enterrats a les cunetes per defensar la legalitat republicana i tinc por,com en Joel Joan a "El Club", de que ens exposin a un "Alzamiento 2" i a una altra nateja ètnica i ideològica, al cap i a la fi, per empatitir el País doncs gairebé el pots veure tot desde Montserrat en un dia clar. Crec que és millor reconquistar Espanya, en pau i sense aixecar sospites, i no ens l´acabarem...

comentari
Núria (girona) 10.12.2007 | 17.23 h
El dret a l'autodeterminacio ummmm... Molt bé Ridao, però voldria recordar que l'últim que va forçar un no, vau ser vosaltres al presentar un text a causa d'una calçotada on en Vendrell va dir, si CiU es declara favorable el dret a decidir nosaltres investim Mas president. Bé, doncs, llavors van tenir que corre, CiUva presentar una proposta d'autodeterminació, ja que prou tontos sou vosaltres si no sabeu que fins i tot  en epoques de Pujol CiU ha votat a favor del dret a decidir. Greu error, però llavors vosaltres vau presentar una moció que posava de relleu que CiU tenia la culpa de ves a saber què, sabieu que no podieu votar amb ells ja que el vostre amo, SI EL VOSTRE AMO, JOSE MONTILLA, no ho permetria mai! I el final de la història Ridao, va ser que per primer cop en la historia del Parlament a Catalunya va sortir derrotada la proposta d'autodeterminació. Això no és greu? Sr.Ridao, vostès són un mal per Catalunya, vostès són un retrocés al fer president un espanyolista declarat a la Generalitat ; no em vingui amb òsties, mai en 23 anys Catalunya havia patit tant com ara! Dret a l'autodeterminació ja! Siguin coherents, torno a repetir la memòria no s'en va una vegada que surt derrotada una proposta per l'autodeterminació de Catalunya va ser amb el seu partit al govern i per la seva culpa. Que fàcil es parlar, però els seus exvotants i formants dels moviments critics estem aquí per recordar el mal que fa Esquerra ja no ERC a Catalunya. Respomgui'm si tinc raó. No me la pot negar!

comentari
Gil (St.Joan) 09.01.2008 | 19.04 h
Quasi fa un mes de l'últim post, però tot just he descobert aquest bloc. No seré gaire original, una mica més del que us han dit. ERC+ERC=0. No puc entendre com, al mateix temps, clameu al cel el vostre desig d'independència i formeu part d'un govern amb el PSC-PSOE. I el mes greu que estem al capítol II (llegir tripartit 2ªpart). Tan sols hi trobo una explicació: la cadira. Bé, jo no us he votat mai, i mira que sóc nacionalista i molt, i tampoc no ho faré. Heu de triar bé la parella de vall. Vinga, bony any.

comentari
ash 26.01.2009 | 02.07 h
jeje muchos se quejaban de Piqué pero al menos este más o menos supo estar pero más o menos porque al final era lo más normal del mundo que acabará fuera incluso yo opino que lo tenían que haber echado antes porque ya a veces parecía que iba con otros pero bueno la verdad que Piqué en comparación de Gallardón era dios y eso que Piqué trabajó para ERC pero era más inteligente, gallardón parece que está en un circo, bueno él es el circo, jeje ojalá lo hubieran enviado a europa a él y no el pobre de mayor oreja otra cabeza bien amueblada para europa...

comenta


perfil



Joan Ridao
Militant d'Esquerra des de 1989.
Tot el perfil

darreres entrades



Documents d'interès



Publicacions



Multimèdia



Enllaços



contacte contacte



arxiu