Xavier Jounou

Ens ha deixat en Xavier, l’alcalde i l’amic. El dijous a l’Ajuntament de Solsona, davant de la plana en blanc del llibre de recordatoris, la perplexitat per una mort tan inesperada no em va deixar expressar tot el que podria dir amb el cor sobre la seva persona. Ara, més reposadament i després d’escoltar en la cerimònia la seva carta de comiat, puc fer-ho amb més serenitat.
Ens ha deixat un home de cinquanta anys, un fill, un marit, un pare, un company. Trobarem a faltar la persona. Amb valors, amb rectitud i amb idees fermes. Idees que sempre defensava de forma honesta i educada. La seva manera de pensar la definí clarament en la presa de possessió com alcalde de Solsona: d’esquerres com a conseqüència de ser cristià, republicà i independentista.
Valent i coherent fins al final, va encarar la greu malaltia amb dignitat. Amb l’inevitable dolor pels que deixava i amb la recança d’una vida tallada abans d’hora. Li quedaven tantes coses per continuar donant i rebent! Una de les darreres vegades que ens vam veure em deia: “Joan! Estic en el millor moment de la meva vida i queda molt per fer!”.
Ahir, després d’una multitudinària i emocionada cerimònia religiosa, de contemplar el ball de l’àliga a la Catedral i d’acomiadar-nos de la família, tota la gent d’Esquerra el vàrem recordar en un acte de recolliment a la seu del partit a Solsona fent palès que el seu pòsit, la seva actitud i el seu testimoni ens guiarà en el futur.
Ens faltarà un puntal molt important a Solsona, a la comarca i al país. Però precisament conèixer i treballar amb gent com el Xavier és el que, en moments de dificultat, ens fa renovar el nostre compromís amb el país. Aquest és el millor homenatge que podem fer-li. Continuar amb la seva, la nostra, lluita per la justícia social i la llibertat nacional.

comentaris

comentari
Jordi Bertran (copons) 15.01.2010 | 20.33 h
Bon amic i millor persona, que descansi en pau!!