Sindica

cap

El bloc

Cansats de pagar

Ahir a la Seu d'Urgell vaig explicar que hi ha molts emprenedors catalans que estan molt cansats de les inspeccions fiscals, de la pressió que l’agència tributària estatal posa sobre les nostres empreses. No ens ha d'estranyar, a Catalunya es fan més inspeccions i alçaments d'aquestes que enlloc. Així, l'any 2008, l'Agencia Tributària va recaptar per la via executiva a Catalunya 331,2 milions d'euros; 155,4 milions a Madrid i a Andalusia 54,7 milions d'euros.

Si a això hi afegim el dèficit fiscal, els peatges, el dèficit crònic d'inversions en infraestructures acumulat des de fa molts anys, és lògic que hi hagi molta gent fatigada i desafecta.

Que Catalunya pateix un dèficit fiscal històric en relació a l’Estat, ho sabem tots gràcies a diverses publicacions oficials, entre elles del Ministeri d’Economia i Hisenda. Un dèficit que, al llarg de la darrera dècada, s’ha situat, al voltant del 9% del PIB anual de mitjana i que en conseqüència ha ocasionat un greu desequilibri entre el entre el que els catalans i catalanes paguen en forma d’impostos i el valors dels béns i serveis públics que reben de finançament. Un dèficit que també té una altra cara de la moneda... altres CA, com Andalusia, poden rebre més diners dels que generen, en concret i seguint la publicació espanyola un 4,53% del PIB. Els diners que surten de Catalunya poden anar a altres CA les quals poden fer polítiques que aquí nosaltres no podem.

Però Catalunya no sofreix només aquest de dèficit fiscal, en pateix molts d’altres. També en té amb Europa, estudis el situen al voltant del 0,3% del PIB anual català. Mentre que altres CA, com Andalusia, rebran en fons europeus en el període 2007-2013 un total de 14.024 milions d’euros, Catalunya en rebrà només 1.752 milions d'euros, gairebé vuit vegades més.

Amb les beques passa el mateix, a Catalunya només reben beques universitàries el 9% dels estudiants matriculats, mentre que a Andalusia, la xifra és del 21% i en relació a les beques no universitaris, Catalunya rep 13,22 euros per alumnes mentre que Andalusia gairebé el doble, 23,6 euros per alumne. Si continuem en l’àmbit de l’educació, hem de sumar que a Andalusia es regala 173.000 ordinadors a l’alumnat de 5è i 6è de primària (les famílies només han de signar una carta de compromís), mentre que a Catalunya les famílies en paguen la meitat (150 euros).

No ha agradat a alguns que ahir ho digués clarament. La meva voluntat no és ofendre a ningú, ans al contrari. Tot i així la portaveu del PSOE ha Andalusia ha dit que la meva frase era monstruosa i un insult a tots els andalusos. A mi, senzillament, i sense voluntat d'ofendre de nou el que em sembla monstruós és el dèficit fiscal de 20.000 milions d'euros que any rere any afecta a Catalunya. I els que millor ho saben són els catalans d'origen andalús que també ho pateixen. Alguns d'ells tornen escandalitzats a Catalunya després d'haver passat les vacances o anar de visita a altres territoris de l'estat. Com per exemple, molt catalans, s'escandalitzen quan descobreixen que sortint de Catalunya o del País Valencià gairebé s'acaben els peatges a les autopistes.

La reacció per exigir-me disculpes ha estat instantània, crec que molts catalans agrairien aquesta mateixa rapidesa per reconèixer l'esforç de tots els catalans i catalanes, d'origen andalús o no, per aportar molts recursos a la resta de l'estat. Però això ja és més difícil.

La convivència és necessària i és un objectiu en si mateix però la resta de l'estat ha de saber que a Catalunya, molta gent per no dir la majoria, està molt cansada de pagar i que a sobre se'ns maltracti.

Perdonin les molèsties però algú ho havia de dir.



comentaris

comentari
Juan Carlos (Motril) 15.11.2010 | 01.18 h
Sr. Puigcercós: Como político que es y de cuya profesión vive, no le tengo en mucha estima por el simple hecho de serlo. Creo que usted, como el resto de los políticos, suele perder la perspectiva de la realidad social toda vez que lleva apoltronado mas de 1 día en la silla que se paga con los impuestos de todos incluso con la parte alícuota que me pueda tocar como ciudadano andaluz. Sus declaraciones sobre que en Andalucía no paga impuestos ni Dios no es una ofensa al pueblo andaluz que sabe estar muy por encima de sandeces como las que usted dice. La verdadera ofensa, la que me indigna, es la que hace a la clase política al demostrar que no tiene ni puñetera idea de la realidad social en la que vive, ya no española sino catalana. Espero, como así se prevee que su escaño quede disponible para alguien que como mínimo sepa algo mas que usted de política. Adeu señor mal político.

comentari
pere (barna) 15.11.2010 | 02.08 h
Joan, tens tota la rao del mon i es veritat que el mitjans de comunicacio nomes els hi agrada nomes aquelles paraules que generen mes polemiques. Et recomano tambe algunes paraules per totes aquelles families d'origen andalus que viuen al nostre pais i que no podrien tenir un PERcatala com tenen alla abaix (AIXO ES MOLT INJUST), amb aixo guanyaries un munt de vots, t'ho asseguro. Jo soc fill d'andalus i mare catalana, com jo n'hi ha mil.lers. EL PSC ja s'ha tret la careta per tant es hora que tots posem la cartes damunt la taula, menys correccio politica que nomes perjudica alcatalisme. Si vols que ERC remunti et recomano aquesta frase per dema: PER A QUAN UN PER CATALA PER TOTS AQUELLS QUE PATEIXEN LA CRISI I QUE ESTAN PERDENT ELS SEUS HABITATGES I PODEN NI POSAR MENJAR A LA TAULA I EN CANVI ALGUNS AL SUD PORTEN 30 ANYS TRAMPEJANT AMB SUBVENCIONS? SON AQUESTES PERSONES CIUTADANS DE SEGONA? Si incideixes en aquest missatge, guanyaras molts vots.

comentari
jordi anton (Gràcia) 15.11.2010 | 02.24 h
Senyor Puigcercós, no l'havia votat mai però aquest cop sí que ho faré. Ha dit el que tots sabem però ningú no s'atreveix a dir. Cal anar a l'arrel del problema. El felicito.

comentari
Pedro Tomas (Barcelona) 15.11.2010 | 07.46 h
Si pero ,no calia dir q a andalusia no paga ni Deu. una vegada mes teniula rao, i us equivoqueu amb les formes, sou cautius del llenguatge de campanya.

comentari
rosa costa naudo (vic) 15.11.2010 | 10.02 h
Bon dia Sr. Pugcercós, Jo voldria la independencia de Catalunya pero sense cap de vostés, el meu fill es un petit empresari hi durant aquest any ha rebut de Serveis Territorials sancions de imports altissims, donada la situació actual de crisi , el matei tipus de sancions de la Comunitat de Madrid son una tercera part del import. No sap si podrá continuar amb el negoci. Heu estat al govern tots aquest anys i el resultat es molt dolent Sis plau mes serietat

comentari
Xavier (Barcelona) 15.11.2010 | 10.06 h
I si no, perque el 70% de la plantilla d'hisenda treballa a Catalunya??? Tens raò, pero tambè crec que no calia culpar a els andalusos, ara encara els tenim mes en contra de la nostre causa...

comentari
Lluís C. (Vic) 15.11.2010 | 10.23 h
Confio en que no es demanaran disculpes, pel que has dit.

comentari
NURIA (barcelona) 15.11.2010 | 10.26 h
tens tota la rao!!!! en andalusia no es paga ni la meitat que paguem a Catalunya!!! i molta familia meva es andalusa!! pero la veritat es la veritat!!!! tens el meu suport Puigcercós!!!!!!

comentari
Lluís (bcn) 15.11.2010 | 11.12 h
Com sempre, les veritats ofenen. Però no ofenen en absolut als catalans de tots origens, que és del que es tracta. I el que hem de defensar és l'interès general de Catalunya i el millorament de la situació dels nostres pobres. Per tant, aquesta veritat que tan ofen a fora, és alhora una gran veritat que si més no alleugera moralment els nostres patriotes que les passen magres. Endavant, doncs! Respecte, com expresseu en el vostre article explicatiu, també matissant expressions que els del ventilador mediàtic escampen amb intenció perversa fora de context, però les veritats s'han de dir a cara descoberta. I els conservadors eterns i manipuladors, d'allà i d'aquí, que cantin missa!

comentari
Joan (Girona) 15.11.2010 | 11.16 h
Jo sóc de pare andalús i mare catalana, i cada any estiuejo a Andalusia. Els que anem cada any de vacances a allà soms els primers de tornar escandalitzats, quan veiem els ajusts que reben els nostres parents. Els meus cosins cada any van d’erasmus amb tot pagat, tinc alguna parenta que rep 600€ al mes per cuidar a una persona gran que ni tant sols es dependent, els meus cosins petits tots tenen un ordinador gratuït, ajuts per lloguer, etc. Està bé que d’una vegada per totes algú digui les coses pel seu nom. Tots els respecte per la gent d’allà, però una cosa no treu l’altre, on paguem i se’n van els diners i no tornen és a Catalunya.

comentari
manuel pérez nespereira (Barcelona) 15.11.2010 | 11.19 h
Una vegada van preguntar a Unamuno el perquè de les seves afirmacions provocadores, en termes sovint insultants cap el seu propi auditori. Cal, deia Unamuno, llançar sal als ulls de la gent a veure si se'ls freguen i desperten!!!

comentari
Ferran Casarramon (Almería) 15.11.2010 | 12.14 h
A andalusia si n'ha ha molts que paguem impostos, però també es cert que hi ha molta economía sumergida. Jo que he nascut i viscut 35 anys a Catalunya i porto vivint 5 anys a andalusia la sensació que tinc es que a andalusia tinc millors serveis públics i menys impostos. Es clar que no puc tenir una visió global de ambdues comunitats, ja que he passat de viure a una gran área metropolitana a una ciutat mitjana. El que es molt cert, es que per qualsevol que governi andalusia té pocs incentius per canviar l'actual situació, donat que té uns ingresos garantits sense els costos adicionals que genera tenir una trama industrial més extensa.

comentari
Eulàlia (Arenys de Munt) 15.11.2010 | 12.16 h
Joan, tens tota la raó però potser ho has dit masa clar i ja saps que les britats ofenen(ja s'ha vist).Em fa molta ràbia quan una amiga va a casa la seva familia a Màlaga,sempre que torna diu que allà TOT es a mitat de preu que aquí,fins i tot amb els medicaments no pagan.Per el que m'explica "estan en un paradís"

comentari
Miquel (Girona) 15.11.2010 | 13.14 h
És ben bé que a Espanya la gent té la pell molt fina. Contra Catalunya n'hem sentides de més grosses i no llencem el crit al cel. Pel Sr. Juan Carlos de Motril: Ja ho decidirà el poble de Catalunya, exercint el seu dret a vot, si el Sr. Puigcercós és bon polític o no. Vostè més val que s'ocupi dels seus de polítics.

comentari
Gabriel (Barcelona) 15.11.2010 | 14.05 h
Que a Catalunya, pagem més, és cert Que a Catalunya, paguem els peatges i que més al sud no es paguen. És cert. A Andalusia hi ha gent que paga. Si, també és cert, però també hi ha gent que s'ha acostumat a viure del subsidi agrari: Treballes 20 dies i tens dret a l'atur. No pot ser. Si visiteu Andalusia veureu el nivell de vida tant diferent del nostre. Me'n alegro que allà visquin millor, però que a sobre de cornuts ens fagin pagar el beure, NO

comentari
Joan (La Roca del Vallès) 15.11.2010 | 14.57 h
És normal que ens escalfem d'aquestes maneres... entenc que només es feia una hipèrbole de la realitat. El que no és normal és que estiguem donant tants diners a Andalusia, mentre els catalans treballem sense parar. Conec perfectament la situació d'Andalusia ja que hi vaig cada any i tinc familiars i tenen ajudes per tot i en tots els àmbits. Amb el tema dels impostos no hi ha excepció, estic amb el senyor Puigcercós; en definitiva, vivim pitjor que allà treballant molt més... si com a mínim visquéssim igual seria un altra cantar. Necessitem un líder així amb autoritat i amb paraules clares que ens faci reaccionar als indecisos! ànims!

comentari
Antoni (Viladecans) 15.11.2010 | 15.01 h
Sr. Puigcercós, jo sóc un de tants catalans amb ascendència provenent d'Andalusia, i estic totalment d'acord amb vostè. M'escandalitza constatar per referències d'amics i familiars que és molt més fàcil viure en certes regions com Andalusia (entre altres) perquè senzillament mil euros al mes et donen per a molt més. Y al Sr. Juan Carlos de Motril le diría que se venga una temporadita a vivir a Barcelona y compare. Que aquí no todo el mundo pasa los fines de semana en Baqueira Beret.

comentari
poiurq (Jirona) 15.11.2010 | 15.33 h
¿dónde está la industria? ¿dónde los terratenientes? ¿dónde los señoríos de los grandes y los títulos?

comentari
Silvia 15.11.2010 | 16.17 h
Es pot dir mes alt però no més clar. En Joan Puigcerdos no ha dit cap disverat. Estem farts de pagar peatges, farts de no rebre el mateis que renben els altres, i farts de pagar. Necessitem una catalunya Valenta e Independent

comentari
josejoa (La Pineda) 15.11.2010 | 17.26 h
Pues a mi me parecen muy bien las palabras de Puigcercós y a quién se pique ajos come. Ya está bien de solidaridad mal entendida, las cosas claras y el chocolate espeso, hay mucha gente acostumbrada gracias a la tutela del "paquito" y sus herederos a vivir de subvenciones y del cuento. Por eso el mensaje independentista duele tanto, porque con eso se acaba "la dolce vita".

comentari
Gemma (Barcelona) 15.11.2010 | 17.33 h
D¡Senyor Puigcercón,sempre me ha encantat la seva sinceritat i tranparencia que manté.Jo el penso votar,per qué ja va sen hora que es diguin les coses per el seu nom,estem fins el collons de que s en xucli la sang!!! Gracies

comentari
Marc (Tarragona) 15.11.2010 | 17.49 h
Para Juan Carlos de Motril: Soy nieto de andaluces residentes en Catalunya, me parece que quien no tiene ni idea es usted de la realidad. Son muchos los andaluces residentes en Catalunya con quien he hablado del tema, y estan hasta las narices de que sus familiares del sur vivan del cuento!. Lo que pasa en Andalucia o Extremadura es una verguenza, no tiene nombre!. Peguese una vuelta por Andalucia, hable con la gente, y si de verdad no encuentra nada raro, me lo explica...

comentari
Andreu Palau (Barcelona) 15.11.2010 | 17.53 h
A la atención del Sr Juan Carlos de Motril. Apreciado Sr. Le escribo,en castellano, para que usted me entienda perfectamente. Estoy convencido de que el Sr. Puigcercos no ha sido, en esta ocasión,demasiado político ni lo educado que nos gustaria a los catalanes.Los catalanes presumimos de educación, de tolerancia y de respeto con los que, a su vez, nos respetan y admiten con nuestras particulares formas de ser. Cada pueblo tiene las suyas,ustedes también. Puedo asegurarle que desde Andalucia,hemos soportado, los catalanes, un sin fin de insultos y falsedades que no han sido desmentidos,que yo sepa,ni por los políticos ni por los andaluces. La diferencia entre ustedes y nosotros es que aquí, el Sr.Puigcercos, ha sido criticado hasta por los de su propio partido. No se puede,como usted, tener distintas formas de medir, las falsedades duelen vengan de donde vengan. Conozco Andalucia y me gusta mucho. No se si usted conoce Catalunya, es un pais precioso, se lo recomiendo. Me gustaria que Andalucia fuera pronto mucho más próspera,para que pudiera, de una vez y para siempre,dejar de cobrar el PER.

comentari
Pep Serrano (L'Eixamle) 15.11.2010 | 18.10 h
Joan, plenament d’acord. Els nostres conciutadans quan val als seus països d’origen i veuen com els seus esforços “fiscals” fets a Catalunya son en molts casos malbaratats en programes com les peonades, o que paguen aquí les autopistes i allà son autovies, per ser de franc, o quan a Castella tenen ordinadors pels alumnes a les classes i nosaltres encara els esperem i els haurem de pagar, o quan aquí tenim menys funcionaris que altres llocs, etc. etc. etc. no s’han de sentir emprenyats, perquè el seu esforç no es veu recompensat per un Estat que cada dia ens fa, a tots els que vivim i treballem a Catalunya, més pobres. Salut i endavant.

comentari
Antoni (La Selva del Camp) 15.11.2010 | 18.28 h
Joan, tranquil. Fa set anys, que no parem de sentir-nos tot tipus d'insults i menyspreus, des dels escons del congrés fins als comentaris de la gent que surten en qualsevol programa de televisió. Com a català m'he sentit humiliat i vexat moltes vegades, i ja comença a ser hora que algú els hi doni a tastar que se sent quan "l'altre" no mesura les seves paraules. Sí senyor, si els hi cou, que s'hi posin "aigua del carme".

comentari
Javier Santamaria Ortega (Malaga) 15.11.2010 | 19.02 h
Estimado Sr. PUIGCERCOS: Gracias por su rápida respuesta a mi comentario de esta mañana, y aunque su voluntad de explicarme sus razones es muy aceptable, siento no conocer su lengua catalana lo suficiente como para entender todo su texto, aunque por lo que me parece intuir, cae en pura retórica política, que sin embargo le va muy bien a sus objetivos electorales. Y si no lea el siguiente comentario que ha extraído de su blog, y lea la última frase del mismo. Lo hizo de nuevo, como cualquier otro político, creo que no hay mucha diferencia ser de un partido o de otro. "pere (barna) 15.11.2010 | 02.08 h Joan, tens tota la rao del mon i es veritat que el mitjans de comunicacio nomes els hi agrada nomes aquelles paraules que generen mes polemiques. Et recomano tambe algunes paraules per totes aquelles families d'origen andalus que viuen al nostre pais i que no podrien tenir un PERcatala com tenen alla abaix (AIXO ES MOLT INJUST), amb aixo guanyaries un munt de vots, t'ho asseguro. Jo soc fill d'andalus i mare catalana, com jo n'hi ha mil.lers. EL PSC ja s'ha tret la careta per tant es hora que tots posem la cartes damunt la taula, menys correccio politica que nomes perjudica alcatalisme. Si vols que ERC remunti et recomano aquesta frase per dema: PER A QUAN UN PER CATALA PER TOTS AQUELLS QUE PATEIXEN LA CRISI I QUE ESTAN PERDENT ELS SEUS HABITATGES I PODEN NI POSAR MENJAR A LA TAULA I EN CANVI ALGUNS AL SUD PORTEN 30 ANYS TRAMPEJANT AMB SUBVENCIONS? SON AQUESTES PERSONES CIUTADANS DE SEGONA? Si incideixes en aquest missatge, guanyaras molts vots." Por último recordarle que suelo escuchar todo tipo de discurso de los polítocos, y no recuerdo haber oído a ninguno de la región en la que vivo, Andalucía, o de otras en las que he vivido, Castilla y León, Aragón, o Murcia, en las que alguno de sus políticos haya atacado a Cataluña sistemáticamente por ese mismo hecho. Y sin embargo ya llevo escuchando varios comentarios como el suyo de políticos de su región.

comentari
Cristina (Girona) 15.11.2010 | 19.06 h
Sr Puigcercós, Els números dels quals parla són rellevants, i no és estrany que hagin portat tanta polèmica. Trobo força greu el que descriu i la desproporció que assegura que hi ha. Tanmateix, desconec totalment la realitat d'Andalusia, així com també desconec la realitat de la resta de comunitats autònomes d'Espanya. La única cosa que sé és que els meus pares, empresaris i catalans de tota la vida, només fan que pagar, pagar i pagar. Crec que és de ben conegut que Catalunya és una comunitat més rica que Andalusia i el nivell de vida és més alt. Per tant, em sembla normal que els catalans paguin una mica més que els andalusos. Per exemple, si un andalús només cobra 1000€ i un català en cobra 1500€ és normal que l'andalús hagi de pagar menys que el català. Tot i això, sí que trobo que Catalunya pateix un abandonament important per part de l'Estat espanyol. Com és que a Andalusia ja tenen AVE (que de fet van tenir molt abans que a Barcelona, la segona ciutat més poblada d'Espanya!) i en canvi, jo que visc a Girona encara no el tinc? Vaig sovint a França i si agafo el tren (regional) per agafar l'AVE a perpinyà tardo 2h i mitja. En canvi a França, tardo 3h i mitja per anar fins a Lyon. Fixi's la diferència: Girona - Perpinyà (102 km): 2h 30 Perpinyà - Lyon (450 km): 3h 30 Segurament, igual que jo, hi hauria altres europeus que vindrien al nostre país amb aquest transport si no fos per aquesta gran disparitat! Vostè diu que sortint de Catalunya o del País Valencià no hi ha peatges. Escolti, jo no hi he estat mai allà. M'està presentant moltes injustícies, però; com ho sé jo que el que està dient és veritat i que no és pura demagògia? Si totes aquestes injustícies i menyspreus envers Catalunya existeixen, perquè en lloc de paraules no ho demostra amb fets, amb proves?! Informi's, busqui, treballi i porti evidències al tribunal de Brussel•les. Lluiti pel bé de Catalunya! O és que només lluita per la seva presidència? Vull pensar que és el primer cas. Si és així, ha de demostrar que vol el millor per Catalunya i després el farem president. Joan, jo t'animo en aquest camí i tens el meu suport en aquest aspecte. Tot i això, no tindràs el meu vot fins que no em demostris que el que denuncies és veritat. DEMOSTRA-M’HO I ET VOTARÉ.

comentari
Robert Abella i Querol (La Sénia (Montsià)) 15.11.2010 | 19.13 h
Joan, el vostre eslògan és "Gent valenta" i és exactament a qui vull votar, a gent valenta que estigui disposada a defensar els drets dels catalans i de Catalunya fins les últimes conseqüències. Si quan dius la veritat et sap greu ofendre o caure malament als espanyols deixa-ho córrer.

comentari
Lluís (bcn) 15.11.2010 | 19.15 h
bé, bé, és bó que els diferents partits hagin de treure pit, dient que no, que no hi ha expoli de Catalunya, que tots els que varem sortir el 10-J estavem equivocats. Hipòcrites, tots, però, és bó que s'els veigi el llautó, i no hi ha cosa més bona que fer que els de més enllà de la franja és revoltin per a que els partits d'aquí s'hagin de posicionar. Penso que el ventilador mediàtic ens ha fet un bon favor! què continuï! Força i endavant!

comentari
Joan Folch (Grenoble) 15.11.2010 | 19.27 h
Avui tot-hom parla d'això a la premsa, fins i tit a la premsa espanyola. Has posat el dit a la nafra, i has fet bé.

comentari
Domingo Enriquez (Sevilla) 15.11.2010 | 19.33 h
Somos muchos los andaluces hastiados de la permanencia del mismo partido (Psoe) en el gobierno de Andalucía durante casi treinta años. Pero llegan las elecciones y se repite la misma jugada: comentarios desafortunados como el suyo (¿de verdad cree que los ciudadanos corrientes no pagamos los impuestos que marca la ley?,si nos dice cómo se hace a lo mejor lo evitamos) y otros que aparecerán pronto de algún descerebrado del PP y la gran mayoría vuelve a arremolinarse junto a los que creen únicos defensores de la identidad andaluza. Le puedo asegurar que, tras sus "inteligentes" palabras, han vuelto las sonrisas a los jerarcas socialistas andaluces.

comentari
Joan (L'Hospitalet de Llobregat) 15.11.2010 | 19.36 h
Contra la demagògia i el provincianisme d'alguns partits que s'havien tirat a la jugular d'Esquerra, aquesta aporta arguments sòlids. I ara què diran? Seran prou valents com per admetre que Puigcercós tenia raó? Ho dubto. Endavant amb la gent valenta!!!

comentari
LLuis sintes (Alaior (Menorca)) 15.11.2010 | 19.50 h
Hola, Sr. Puigcercós, tiene toda la razón, si desde Menorca se puede votar ha esquerra, lo haré, no savia ha quien votar, los políticos no dicen lo que piensan, solo lo que les conviene decir, pero puede que usted tenga mas valor para decir lo que todo el mundo piensa y nadie se atreve ha decir , si, no es bonito, pero en estos tiempos es necesario, no se preocupe por las criticas, todos estamos artos de los políticos y sus peleas entre ellos, no discuta con ellos, diga lo que piensa y se acabo.

comentari
Guillem (BCN) 15.11.2010 | 20.17 h
Teniu tota la raó de món. Però els polítics actuals no semblen prou preparats per posar-hi remei, més aviat semblen preocupats per sortir a la foto i menysprear les iniciatives de la societat civil per una falsa sensació que perden protagonisme. Jo sempre he votat esquerra, però aquest cop estic molt desencantat... Abstenció?

comentari
laura (sabadell) 15.11.2010 | 20.26 h
estic molt contenta que per fi algu parli clar. A casa els meus pares son autonoms i tambe estan cansats de pagar. I jo com a jove estudiant i independitzada estic farta de pagar i pagar i despres no obtenir cap benefici en els estudis, el mercat laboral,... Gracies!

comentari
j.carles (vidreres) 15.11.2010 | 20.26 h
joan, tens raó en això que algú ho havia de dir. però tornes a fer curt.

comentari
Curro Andaluz (Granada) 15.11.2010 | 22.04 h
Hola a todos/as, perdonad por expresarme en castellano, lamentablemente no sé hacerlo en catalán. Sólo quiero expresar mi situación, que corresponde a la de muchos andaluces, igual que muchos catalanes o de otras comunidades. Mi nómina (único ingreso en mi familia) se ve reducida en un 33% por la retención de IRPF. Mis dos hijos estudian en la Universidad, en otras provincias, y sin beca. Algunos ejemplos de mis gastos son: 1350 euros al mes por la hipoteca de mi vivienda habitual, que pago a una entidad bancaria catalana. El seguro de mi coche y de la vivienda también los tengo contratados con una entidad catalana. El agua que consumo en mi vivienda se lo pago a aguas de Barcelona (propietaria mayoritaria de la compañía de aguas de mi ayuntamiento que, a saber por qué, vendió los derechos a esa compañía). Así podría continuar con muchos otros gastos que de alguna forma repercuten en la economía catalana. No obstante, de vez en cuando tengo que soportar los insultos procedentes de políticos catalanes que (supongo que para ganar votos) nos tachan de inútiles, inferiores, flojos, y vividores a costa de los demás. Es una pena, siempre he sido un admirador del pueblo catalán, tengo muy buenas amistades y familia en Cataluña, y me duele oir ciertas opiniones que demuestran una gran falta de respeto, ignoracia o desconocimiento de la realidad.

comentari
Bernat Cabezas Serra (Mallorca) 15.11.2010 | 22.07 h
Acab de veure les notícies de TVE, i és penòs com es dona la informació: 4 declaracions sortides de to, estil "la noria" de tele5, pero informació contrastable: res. Nos s'han preocupat els periodistes de donar alguna de les dades d'aquest blog, que tothom sap, o contrastar informació. Nooo, circo. Telediari per borregos. I lo pitjor és que la gent creu que reb informació. És el de sempre supós, usar catalunya co a arma electoral a Espanya.

comentari
FELIPE (LA LINEA) 15.11.2010 | 22.12 h
Y TU PAGAS TUS IMPUESTOS?

comentari
Erwin (Sabadell) 15.11.2010 | 22.35 h
Doncs vostès diuen al seu programa que "els més rics han de pagar més". El que passa és que totes aquestes lleis s'han mantingut fixes des de la Transició Democràtica, quan Catalunya sí era la més rica. Catalunya rep menys diners i en genera més... Ara mateix no és la que genera més, tinguem-ho clar. Poden fer polítiques que nosaltres no fem. Ho sento, però em fa riure això que diuen. Quants diners sen's van en ajudes econòmiques a païos tercermundistes i als seus ministeris d'educació (Nicaragua) o de sanitat (Moçambic vull recordar) i el que no sabem? Quant de diner recapta Catalunya als catalans i se'l queda per pagar sous excessivament nombrosos o a saber què en fan? Segur que l'impost se successions es queda íntegre a Catalunya... Per altra banda, si les coses no van bé en quant a economia, podria tenir origen en el que ja s'ha dit moltes vegades: la legislació vigent. Suposo que a Alemanya no s'obliga als empresaris a col·locar panells solars (cars i inútils) ni a tractar no se què i no sé quants. Iniciativa-els Verds i altres pseudopartits idealistes "moderns" en tenen la culpa. A més de la llengua i de.. sí, del Govern Espanyol. Per culpa d'aquest Socialisme impertinent que no sap moure el diner i que a sobre es fica on no hi demanen. Un socialisme radical que vol canviar la base de la societat civil de forma despòtica, com els reis del segle XVIII. Però molt de vot socialista surt de Catalunya. De fet, els joves independentistes parlen així "Socialisme és futur" Una última dada. Les beques que proporciona la Generalitat als estudiants requereixen uns resultats acadèmics mínims per ésser concegudes: un 8,00 de nota mitjana entre totes les assignatures. Compte.

comentari
Javier (Madrid) 15.11.2010 | 22.52 h
Resulta increíble que en estos asuntos su discurso recuerde tanto a la Liga Norte Lombarda. Muy poco de Esquerra, más de propio de "Dreta Republicana de Catalunya". Y apoyándose en la crisis para que el resultado sea más efectista. Uf!

comentari
Carmela Negrete (Colonia - Alemania) 15.11.2010 | 22.58 h
1. A todos nos gustaría que las rentas más altas en lugar de marcharse a paraísos fiscales, pagaran unos impuestos proporcionales. 2. En los Països Catalans hay más rentas altas que en Andalucía. 3. Proponga una renta básica de dignidad antes que soltar estas bravuconadas. PORQUE: En la política ya hay bastantes personajes que aprovechan para soltar bravuconadas como ésta que solamente dan lugar al odio irracional, también conocido como xenofobia, y no aportan nada a los ciudadanos: ¡Puigcerdós dimisión! http://www.facebook.com/pages/Puigcercos-dimision/172762729417120

comentari
Oriol (Barcelona) 16.11.2010 | 06.18 h
A aquell que fica la mà a la caixa pública i roba se li pot premiar amb la presidència de la Generalitat. A aquell que diu les veritats com punys se li ataca. A aquell que agafa els diners de tots els catalans per a finançar-se el propi partit se li aplaudeix. A aquell que reclama a altres territoris els diners que són de tots els catalans, se'l reprova. Puigcercós és l'exemple que a la política encara hi ha gent valenta i sincera. Teniu el meu vot.

comentari
Antonio (espejo (córdoba)) 16.11.2010 | 12.14 h
Senor pigcercos porque solo contesta o publica la mayoría de los mensajes que aparecen o bien apoynd su desafortunado comentario o bien los que lo hacen en catalán. Usted ha dicho que lo que quería decir no era lo que dijo.Pues sinceramente no sé que tiene que ver lo de pagar impuestos,que en Andalucía se pagan, a lo de que es una tierra con la que algún dirigente es más que solidario,que no se lo discuto.Pero creáme firmemente que a los que pagamos en los tiempos que corren, nuestros impuestos con los bajos salarios que hay en el sur, no nos ha gustado lo que ha dicho.Por otra parte creo que usted mismo se habrá dado cuenta de la metedura de pata ,más que nada porque en su país como le llaman,hay más de un millón de andaluces,de hecho SU presidente y socio de gobierno es cordobés ,como yo. Un saludo y espero que lo publique.

comentari
Pilar (Huelva) 17.11.2010 | 17.42 h
No entiendo a los catalanes. Soy catalana de nacimiento y gracias a ello entiendo más o menos el catalán aunque no lo hablo. ¿Pero cómo pretenden algunos decir con estos comentarios que Andalucía ha atacado e insultado en repetidas ocasiones a Cataluña? Mire usted, mientras viví allí y cada vez que visito vuestra tierra gracias a que tengo familia allí, tengo que soportar que catalanes y catalanas maleducados me hablen en catalán a conciencia cuando notan mi acento andaluz pensando que no me estoy enterando e incluso echándome literalmente de su país. Los andaluces, con su trabajo y esfuerzo, levantaron su tierra desde hace muchos años. Tan apta es una tierra como otra y que yo sepa ningún político andaluz ha actuado tal y como lo ha hecho el señor puigcercós, atacando de esa forma; bueno sí, hace muchos años sólo oí, lógicamente en catalán, al señor puyol decir que los andaluces eran la escoria de españa. Y que aún los catalanes sigan dándole la razón a políticos así......

comentari
Jose Antonio (Estepona) 17.11.2010 | 18.16 h
Sr. Puigcercos, siento mucho las declaraciones suyas con respecto a mi pais, (Andalucia),aqui pagamos y mucho, pero las empresas nacionales solo estan en Catalunya y en Madrid en su mayoria, quizas Usted lo que pretende es q

comentari
Chano Gadita (Cádiz) 17.11.2010 | 18.28 h
Si las inspecciones fiscales fuesen mayores en Cataluña, cosa que dudo mucho, pudiera ser por que, además de ser su comunidad mas rica y con mas empresas, la Agencia Tributaria tuviese motívos para hacerlo...¿no ha pensado ud. que quizá haya mas fraude físcal allí que en otros sitios? Quizás le interese saber a los empresarios catalanes, que por Andalucía se piensa en llegar a boicotear a las empresas catalanas si gana su partído las elecciones. Imagino que por el desprecio que Ud. siente por los andaluces, no se tomará en serio esto pero "la pela es la pela" y el orgullo es el orgullo. Le recomiendo que viaje un poco y deje de mirarse el omblígo.

comentari
El Loco (Estepa (Sevilla) 18.11.2010 | 16.42 h
¿Es verdad don Puigcercós, que en esta tierra andaluza se defrauda con argucia y aquí no paga ni Dios? ¡Ay don Juan, sois insensato! al decirnos tal sandez; ¿no será que estáis cegato y soltáis la estupidez porque os aprieta el zapato? Si vos ganáis más que yo, ¿no es lógico que se entienda que a vos os reclame Hacienda más de lo que pago yo? Venid aquí, don chanchullo, a esta tierra que aunque pobre, trabaja y se bate el cobre con mucho sudor y orgullo. Sed más sensato y prudente, que para hacer más votantes es malo mentir vilmente para ofender a otras gentes, pagadoras y currantes. No afrenta su estupidez a ésta, mi tierra en el Sur con sus mentiras, ¡pardiez! porque della en honradez… ni al zapato llegas tú. *** Quedad con Dios, don Juan.

comentari
Cesc (València) 19.11.2010 | 02.37 h
Molt bé Putxi! De tots els comentaris d'andalusos no n'hi ha cap q ho reconega. Im-pressionant. I trist per als andalusos. S'han llegit l'article? Fins i tot, alguns parlen de "no pagar cap impost"... Puigcercós va parlar de les inspeccions fiscals, Però bé, aquesta gent ignorant prefereixen manipular i, com tant els agrada als espanyols, parlar sense saber. Endavant valents!

comentari
Fede, ya me vetaron otro mensaje (Cádiz) 19.11.2010 | 12.56 h
Antonio, no oses a decir eso. El millón de andaluces en Cataluña, y sus descendientes son catalanes todos. O sea, que el catalán que se viene a Málaga a vivir es andaluz. Ahh,claro! como no paga impuestos ya lo borran como catalán. Por cierto, le vi en Buenafuente, y me llamó la atención cuando dijo que había estado visitando empresas y autónomos durante "nosecuantosaños", en Cataluña y le habían comentado sus problemas fiscales. Le pregunto: ¿cuántas empresas andaluzas ha visitado en su vida para afirmar lo que afirma? La ignorancia es muy osada, y si le añadimos el integrismo más. Por cierto, felicite a Buenafuente por su lavado de cara. Muy cañero con el Papa y suavito, suavito con el "faltosu" (como dirían en Asturias Pd: para Lluis de Alaior: "sal del pueblo y conoce mundo, te irá bien. Por ejemplo, te vienes a Andalucía, se buscas un trabajo, y después descubrirás si se pagan impuestos o no

comentari
agustin (cadiz) 19.11.2010 | 13.05 h
Pues yo soy gaditano, es decir andaluz y creo que el Sr.Puigcercos tiene razón.

comentari
Nuria Tallé (Barcelona) 19.11.2010 | 16.19 h
Sr Puigcercós, volia votar Ciu, peró entre els escandols del cas Palau i tot el que fa el Sr Duran a Madrid¡ Vergonyos¡ hotel Palas, mil euros diaris,despesses les innimaginables i a més votar sempre a favor de Madrid i aqui que ens fotin,quin caradura i ara demana més calés per Florentino Perez i Cia, pel deute en autovies que no hi pasa ni deu, que creu que som tontos,allà vota una cosa i ve aqui per pradicar.na un altre,per favor ja esta bé, si aixó és el canvi que tant diuen millor no tenir-lo, per cert aquest estiu vaig anar a Andalucia i de pas Extremadura, quina vergonya, tots viuen de les famoses peonades, treballen tres dies i cobren cinc mesos, i unes autovies que no s'acaben mai,ah i no hi ha ningú tot desert una vergonya i grosa..per tot aixó el meu vot aquet cop anira per la gent valenta com vosté, endavant i no permeti que el façin callar...

comentari
Andres Gonzalez (Sabadell) 19.11.2010 | 16.25 h
Soy de Malaga y a mi pesar Sr Puigcercós tiene toda la razón, aqui pagando y allí disfrutando de nuestros impuestos, sabe cuànto pagan de luz, agua y un largo etcetera una miseria, claro lo pagamos desde aqui, y que conste que tengo alli familia voy cada año y hablo con criterio, solo por su valentia lo votare.Las verdades ofenden.

comentari
luis (cornellá de llobregat) 19.11.2010 | 16.57 h
no he vis el meu comentari¿ es que de 40 solo hay 3 en contra de la metedura de pata? ¿ es que no le agrada que le diga que creiamos que nos habiamos librado del Carod, que tanto daño nos ha proporcionado a los industriales catalanes? que ha hecho estos años de tripartito para rebajar los peajes por ejemplo de las autopistas gestionadas por la generalitat.Por cierto las mas caras.

comentari
Eladio (Móstoles) 20.11.2010 | 00.04 h
No se si merece la pena contestarle, sinceramente: ¿pero que se cree este sr. que nadie paga impuestos? No me interesa discutir nada con personas que piensen asi.Cuando todo el mundo intenta relacionarse, algunos catalanes solo piensan en su obligo. Que les vaya bien.

comentari
Francesc (Badalona) 20.11.2010 | 02.16 h
Sr de Motril. Totes les opinions son respectables fins i tot les seves, però hi ha un fet que desmonta trot el que diu, i son les vacances que cada any molts andalusos fan a la seva antiga llar, i tornen emprenyats de pagar peatges per anar i tornar, de veure autovies per on passa poca gent, adonar-se del preu d'una casa al seu poble i d'un piset aci. De que l' IBI el paguen quatre gats, per que les cases no estan escriturades, per què el preu de l'iagua es ridicul, per les families on cobren el PER. pàres i fills, i ells s'han d'aixecar cada dia per guanyar pocs diners i mantenir la seva familia

comentari
raül 20.11.2010 | 15.39 h
Pichurri si eso fuera verdad Andalucía estaría llena de catalanes ¿no?

comenta