Transició nacional? Serà espanyola, no?

Hi ha una estranya convicció entre alguns “independentistes-model” de la nostra societat, de considerar la situació política del Principat com una situació de “transició nacional” cap alguna cosa semblant a la independència: “procés” diuen uns, “transició” diuen uns altres; i tot arran dels maleïts referèndums de mentida, que per l'únic que van servir va ser per desmembrar l'independentisme organitzat. Però és clar, a molts teòlegs de la causa ja els hi estava bé que foren de mentida, així tot podia continuar essent teologia. I mentrestant, sense saber-ho (alguns) Convergència es feia el cul gros al compàs de l'embranzida de les “entitats”, aquelles associacions no polítiques (teològiques), que conformen “l'independentisme convergent”.
Ara hi ha crisi, i aquesta “transició nacional” comença a no creure-se-la ningú. Ningú realment patriota. Madrid tiba i Convergència fa els deures, i als "independentistes convergents" ja els està bé, mentre conserven la masia, i algun pisset. Estem a les portes d'una nova baixada de suports a la independència, d'acord amb l'enquesta periòdica del CEO, segurament provinent d'aquells sectors que, en realitat, l'únic que volen és que el Barça guanye al Madrid, i que el president de la Generalitat tinga cognom català. Si no és així, no s'explica el suport tan gran que té el partit de Cambó.
És la nostra tasca destapar aquesta gran mentida. No n'hi ha, ni n'hi haurà cap moviment de dretes que recolze mai una independència del nostre país. Aquesta màxima, que només comprenem els marxistes no la tenen clara ni els esquerranistes de les CUP “and company”. Però és així senyors: oblideu-vos del suport anglosaxó, del “com més de centre millor” i, centreu-vos en representar i defensar els interessos dels treballadors de Catalunya (treballadors, no empresaris) i, si de cas, intenteu cercar suports a Rússia, Xina i aliats.... Úniques potències que estarien disposades a ajudar-nos, per tal de fer la guitza als de l'OTAN. O això, o no aneu d'independentistes per favor.

comentaris

comentari
Guillem, militant de València (València) 18.04.4796 | 13.27 h
A vegades, els marxistes semblem aquells cabrons que a l'escola es posaven a contar a la resta de companys que els Reis d'Orient o el "ratoncito" Pérez eren els pares. Els més fotuts per eixes veritats acabaven canalitzant el dolor del shock contra els missatgers. El problema és que quan creixen continuen amb el mateix comportament immadur: continuen matant el missatger. La socialdemocràcia, i els socialdemòcrates, tenen 2 camins davant la crisi sistèmica del capitalisme: o posar-se al costat dels treballadors o posar-se contra ells. I estem veient episodis lamentables de política anti-obrera dissimulada per part de la direcció d'ERC, atacant les crítiques a les retallades a Catalunya amb el manipulat hare-krisna, ja monopolitzat per CiU, de l'espoli fiscal per part d'Espanya, com si CiU no fóra part d'eixa Espanya. Per sort, això no passa al País Valencià, i ERPV s'ha sumat a les manifestacions i crítiques contra les retallades de la Generalitat, sense cap "però" salvador cap a Fabra i els seus. El sistema s'està carregant el seu propi tentacle "obrer", la socialdemocràcia. I no parem de vore antics campions de la socialdemocràcia fent, actualment, de portaveus dels discursos més reaccionaris i anti-populars, totalment fora de joc en la defensa dels treballadors, i mostrant quines són les seues principals prioritats: el manteniment del sistema d'explotació actual i dels seus amos, esperant que els salven de la proletarització.

Josep Heras
Josep M. Heras i Portalés va néixer a València el juliol de 1972. Fadrí, i dedicat a la docència, va ser fundador en el seu moment de l'organització juvenil Maulets, les joventuts de l'anomenat Front patriòtic català.