Presentades 17 al·legacions al pressupost 2010

Les hem presentat amb l’objectiu d’intentar evitar la irresponsabilitat d’AM2000 i CiU, que volen capitalitzar el cànon de l’aigua que ha de cobrar l’ajuntament fins al 2035 i destinar-lo a pagar el milió d’euros que els falten per a les nòmines, la llum, el telèfon, l’aigua... de només l’any 2010.

Hem tornat a demanar la retirada del pressupost 2010, i proposat que tots els grups municipals preparem un altre pressupost on es redueixen les despeses corrents i s’adaptin a la realitat dels ingressos, és a dir, un pressupost que no inclogui el futurible ingrés d’un milió d’euros del nou cànon de l’aigua per a poder igualar ingressos i despeses.

Hem registrat una sèrie d’al·legacions a les Bases d’Execució del pressupost 2010 centrades en aspectes tècnics: proposant fer una retenció de crèdit en diferents capítols de despesa, limitant l’import de les despeses que pot autoritzar l’alcalde a 150.000 €, reduint els imports dels contractes menors, i millorant el control i la fiscalització de manera que cada tres mesos s’informi de l’estat d’execució del pressupost i dels moviments de tresoreria.

En un altre bloc, les al·legacions presentades demanen la incorporació d’un programa d’inversions i finançament, la elaboració d’un pla d’estalvi, la participació ciutadana i dels agents econòmics en l’elaboració del pressupost municipal, i reclamen la transparència informativa proposant publicar els pressupostos, liquidacions i comptes anuals en el web municipal, etc.

La proposta d’AM2000 i CiU per al pressupost 2010 representa una hipoteca de 25 anys per als propers ajuntaments només per a poder pagar la despesa corrent del 2010. Això és una injustícia i esperem que no prosperi. Quina manera de fer! No ho puc compartir de cap manera. Com tampoc puc compartir el lloc on han instal·lat el cartell del Plan E de la imatge. Hagués quedat molt millor al darrere de l'ajuntament, no?

Joan Rabasseda
  Tècnic superior de l’Administració de la Generalitat de Catalunya des del 1988, expert en sistemes de gestió de la qualitat i optimització de processos, he exercit diverses responsabilitats tècniques i directives als departaments d’Agricultura i de Governació.

Multimèdia