Presentades 17 al·legacions al pressupost 2010

Les hem presentat amb l’objectiu d’intentar evitar la irresponsabilitat d’AM2000 i CiU, que volen capitalitzar el cànon de l’aigua que ha de cobrar l’ajuntament fins al 2035 i destinar-lo a pagar el milió d’euros que els falten per a les nòmines, la llum, el telèfon, l’aigua... de només l’any 2010.

Hem tornat a demanar la retirada del pressupost 2010, i proposat que tots els grups municipals preparem un altre pressupost on es redueixen les despeses corrents i s’adaptin a la realitat dels ingressos, és a dir, un pressupost que no inclogui el futurible ingrés d’un milió d’euros del nou cànon de l’aigua per a poder igualar ingressos i despeses.

Hem registrat una sèrie d’al·legacions a les Bases d’Execució del pressupost 2010 centrades en aspectes tècnics: proposant fer una retenció de crèdit en diferents capítols de despesa, limitant l’import de les despeses que pot autoritzar l’alcalde a 150.000 €, reduint els imports dels contractes menors, i millorant el control i la fiscalització de manera que cada tres mesos s’informi de l’estat d’execució del pressupost i dels moviments de tresoreria.

En un altre bloc, les al·legacions presentades demanen la incorporació d’un programa d’inversions i finançament, la elaboració d’un pla d’estalvi, la participació ciutadana i dels agents econòmics en l’elaboració del pressupost municipal, i reclamen la transparència informativa proposant publicar els pressupostos, liquidacions i comptes anuals en el web municipal, etc.

La proposta d’AM2000 i CiU per al pressupost 2010 representa una hipoteca de 25 anys per als propers ajuntaments només per a poder pagar la despesa corrent del 2010. Això és una injustícia i esperem que no prosperi. Quina manera de fer! No ho puc compartir de cap manera. Com tampoc puc compartir el lloc on han instal·lat el cartell del Plan E de la imatge. Hagués quedat molt millor al darrere de l'ajuntament, no?

Joan Rabasseda
Analista auditor a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, expert en sistemes de gestió de la qualitat, auditories, estadística i optimització de processos, he exercit diverses responsabilitats tècniques i directives als departaments d’Agricultura i de Governació.

Multimèdia