Propietat intel.lectual: tothom paga menys fabricants i operadores

Avui al plenari del Congrés dels Diputats defensarem una esmena a la totalitat del projecte de llei dec modificació de l’actual Llei de Propietat Intel•lectual perquè ja estem farts de pedaços. En la darrera modificació, feta en la passada legislatura, ja no vam aconseguir que fessin una reforma global de la llei tal com exigeixen els temps actuals. Aleshores, el PSOE va rebutjar-nos la demanda d’una reforma global de la llei que permetés debatre profundament l’adequació dels drets d’autor en el món digital, va tirar pel dret i va anar directe a barraca a resoldre la qüestió del cànon digital per còpia privada que pagàvem quan compràvem un aparell o un cd d’una manera populista i covarda perquè obviava la responsabilitat de les operadores i els fabricants.

Continuar llegint

Tribunal Constitucional? El 9-N, decidirem!

Un tribunal corrupte en les formes i presidit per un exmilitant del PP ha decidit que la declaració de sobirania del Parlament de Catalunya és inconstitucional. Que el TC decideixi que la declaració és inconstitucional no ens hauria de sorprendre, perquè ja vam tastar el xarop de la parcialitat quan va dictar la sentència de l’Estatut. Aleshores, es va convertir en el braç armat de l’espanyolisme rampant, que aprofità la sentència de l’Estatut per fer trontollar algunes de les parets mestres de l’autogovern.

Ens neguen sobirania mentre desballesten l'Estat autonòmic

S’equivoca de totes totes qui creu que d’aquí a quatre dies existirà l’Estat autonòmic tal com l’havíem conegut. El PP té posat un rumb que ens porta al port de la recentralització i el desballestament de l’Estat compost. El govern espanyol té pressa perquè sap que la conjuntura li és molt favorable i l’ha d’aprofitar. Un setmana és una llei i en la següent n’apareix una altra.

Ens neguen sobirania mentre desballesten l'Estat autonòmic

Continuar llegint

Dijous, jutgen els "bastoners solidaris" per ser-ne

Dijous, dos joves de la vila de Gràcia, en Gregori i en Ferran,  membres de la Colla de Bastoners, seran jutjats a l’Audiència Nacional acusats d’enaltir el terrorisme, raó per la qual els demanen dos anys de presó, inhabilitació durant una colla d’anys i multa econòmica. El perquè rau en el fet que en un acte polític independentista, en què havien ballat, van ensenyar el retrat de dues ciutadanes empresonades per a les quals es reclamava l’execució del dret de poder complir la pena a prop de llurs  llocs de residència.

Insistim, cal legalitzar el cànnabis. Més pedagogia i menys repressió

Fa uns mesos vam provocar un debat al plenari del Congrés sobre la legalització de la producció, distribució i consum de la marihuana. No ens en vam sortir. PP i PSOE, aliens a la màxima que el que cal és més pedagogia i menys repressió,  la rebutjaren. La feina, però,  mai és baldera. Ara, la  Comissió Mixta per a l’estudi del problema de les Drogues del parlament espanyol ha preparat una ponència sobre addiccions, raó per la qual els republicans hem presentat un seguit de  vots particulars per tal d’aturar la política repressiva i penalista amb què es tracta el consum de drogues.

Insistim, cal legalitzar el cànnabis. Més pedagogia i menys repressió

Les 50 propostes republicanes per fer del Congrés un parlament de debò

Avui hem entrat al Registre les 50 propostes republicanes per ser debatudes en la Comisió de Reglament Derechos, deberes y prerrogativas de los diputados y los Grupos Parlamentarios: 1. Eliminación de la promesa de acatar o jurar la Constitución. 2. Eliminación de los coches oficiales para los Portavoces de los Grupos Parlamentarios, Presidentes de Comisión y Miembros de la Mesa. 3. Viajes en clase turista, salvo las excepciones establecidas legalmente en que por justificadas razones de seguridad y/o eficiencia se deban hacer en transporte privado.

Si ens reprimeixen, perdran

Agradi o no agradi als poders fàctics. Es vulgui veure o no, el món mira Catalunya. D’ençà que se sap el dia que la ciutadania serà cridada a votar i es coneix  la pregunta, el cas dels catalans ja és al bell mig de joc. Certament, fins que no foren publicitades   data i contingut de la pregunta, el cas dels catalans no s’havia guanyat un espai en el prestatge dels problemes polítics  reals  que la democràcia europea ha de metabolitzar i resoldre.

Continuar llegint

Sr. Fernández Díaz: pensa enviar guàrdies civils a pelegrinar a la Meca?

En l’actual context d’absoluta manca de respecte i de vulneració de la llibertat de consciència, el govern espanyol no solament es nega a modificar la Llei de Llibertat Religiosa (el PSOE també s’hi negà!), sinó que manté vigent un seguit d’articles del Codi Penal al delicte de blasfèmia, a més de legislar contra els drets sexuals i reproductius de la dona, bo i seguint fil per randa els postulats reaccionaris de la Conferència Episcopal.