Els republicans i el trident pervers de lleis espanyoles: 3r. noves mesures antiterroristes

«Todo el que proteste será un criminal […] Cualquiera que se resista, un terrorista será». No sé si recordeu aquest fragment d’una cançó de La Polla Records, però  crec que reflecteix de totes totes el que PP i PSOE ha acordat i pactat amb les noves mesures antiterroristes. Perquè, com molt bé recorda Amnistia Internacional, el respecte als Drets Humans no és un obstacle per a la seguretat. Al contrari, és el camí per aconseguir-la.

Els republicans i el trident pervers de lleis espanyoles: 2n. la Llei Mordassa

Salvador Allende i Víctor Jara passaran a la història per ser dues de les primeres víctimes mortals del neoliberalisme. De fet, des d’aleshores, al  neoliberalisme, li ha calgut  grans dosis de violència i repressió per imposar-se arreu. A casa nostra, amb el desballestament de l’Estat de dret, social i de benestar que havia permès socialitzar un xic la riquesa.  El govern del PP sap perfectament que, per tal d’aplicar les tesis neoliberals ,  és imprescindible dotar-se de les eines adients per controlar la indignació i la rebel·lia ciutadana, raó per la qual  cal retòrcer la democràcia, bo i limitant la llibertat d’expressió, de manifestació i de reunió i institucionalitzant l’estat policial.

Els republicans i el trident pervers de lleis espanyoles: 1r Codi Penal

Amb el rebuig republicà, la setmana passada el PP va fer el cim de la reacció: nou Codi Penal, llei mordassa i noves mesures antiterroristes. Anem a pams. Quant al Codi Penal, que quedi clar que es tracta d’una reforma encunyada des del populisme punitiu d’agreujament constant de les penes i captiu del sensacionalisme d’alguns mitjans.  Es tracta, dit ras i curt, d’una reforma que significa un retrocés en drets i llibertats enorme  en incorporar la supressió de les faltes, és a dir un enduriment del sistema penal, introdueix la cadena perpètua i, a més, introdueix mesures de seguretat que restaran desvinculades de la pena.

Continuar llegint

Denunciem els qui, derrotats a les urnes, volen enterrar Maduro amb violència

Davant del suport de Rajoy als colpistes veneçolans, els  republicans catalans (i els nacionalistes gallecs, i els independentistes bascos i IU) volem que el Congrés dels Diputats rebutgi les accions violentes que han generat els sectors de l’oposició veneçolana durant els anys 2013 i 2014 amb l’objectiu de fer caure un govern democràtic, elegit pel poble. I volem, també, que el parlament espanyol manifesti  la solidaritat amb les víctimes del procés d’inestabilitat que ha provocat qui no accepta el resultat de les urnes.

Continuar llegint

Des d'avui, els toros més a prop de ser reintroduïts a Catalunya

El ministre Wert ho ha deixat clar des del primer dia. El seu objectiu rau a aconseguir que els toros siguin declarats patrimoni cultural immaterial per part de la per UNESCO. Perquè tal com ha deixat dit fa pocs dies “los toros son cultura desde la Dehesa a la plaza”. Tanmateix, , per tal de fer possible aquest objectiu, li cal superar un gran escull: aconseguir superar l’abolició de les “corridas” que comportà l’aprovació de la llei catalana.

Continuar llegint

Congrés demà dirà SI o NO als bitllets business i a altres despeses sumptuàries

Demà el Congrés del Diputats en sessió plenària s’haurà de mullar sobre un seguit d’iniciatives d’Esquerra Republicana sobre transparència i control de la despesa pública dels càrrecs de l’administració i electes. En aquest sentit, allò que es posarà a votació és la supressió dels cotxes oficials (llevat dels necessaris per garantir la seguretat de les persones), fer pública la despesa detallada de les targetes de crèdit, l’establiment d’una aplicació estricta de les dietes i altres retribucions extrasalarials que, segons la nostra opinió, haurien de ser individualment justificades a través de factura, tot indicant-hi la raó o motiu i la despesa desglossada per conceptes i avalada per la institució que la paga.

Continuar llegint

El gran perill de les religions a l'escola

Les religions a l’escola ens faran mal com a país! Les societats globalitzades, en què desgraciadament més aviat coexisteixen que no pas conviuen orígens culturals tan diversos i tantes religions, esdevindran un carame per a la reacció. Una gran oportunitat per al poder d'anar creant escenaris en què  sigui possible utilitzar les religions empeltades a les noves generacions  per externalitzar la gestió del conflicte social. De fet, ja està passant en societats europees que crèiem més avançades! Per això sorprèn que, a casa nostra, ens distreguin i alimentem  la polèmica arran de la incorporació curricular que els nens resin a classe de religió.

Continuar llegint

Pot semblar llarg, però és a tocar

De vegades pot semblar que el camí no fa baixada, però no és cert. El que estem fent a Catalunya, el que està protagonitzant la societat catalana és extraordinari. Cert també que no és pas cosa senzilla fer possible un escenari que permeti construir un nou país i començar de nou per tal de bastir un Estat, la nostra República, que possibiliti socialitzar la riquesa i gaudir d’una democràcia d’excel•lència en la qual els poders polítics no estiguin supeditats als poders financers.

Tancar ANOVO-Euroterminal per endur-se la telefonia mòbil a Madrid

Volen el Mobile World Congress a Madrid, que ningú no s’enganyi! Tot i que el govern espanyol parla a dojo de recuperació econòmica i de racionalitat en la política industrial, els fets ens demostren dia a dia, desgraciadament, que tot ho fien a la improvisació (els resultats són calamitosos per als treballadors de tantes i tantes empreses al llarg del país arran de la  incompetència d’un ministeri d’indústria que no es planta davant de les transaccionals que deslocalitzen, tot exigint el rescabalament dels beneficis públics rebuts a manera de subvencions, quan no és ell mateix que estimula el procés de recentralització de l’activitat econòmica.

Dia Mundial Càncer, sí. Subcomissió al Congrés, també

Hem sol·licitat, avui dia 4 de febrer Dia Mundial del Càncer, la creació al Congrés dels Diputats d’una Subcomissió d’estudi de les causes del càncer i les mesures a emprendre per a prevenir-lo. El fet és preocupant, tal com ha fet avinent la presidenta de la Societat Espanyola d’Oncologia Mèdica, que preveu que la incidència del càncer a l’Estat espanyol enguany serà de 227.076 casos nous. De manera que es confirma una tendència creixent que ens porta a afirmar que una de cada dues persones que avui neixen serà diagnosticada de càncer.