Per què és inacceptable la Llei de Seguretat Ciutadana de Fernández Díaz?

Es INACCEPTABLE 1. QUE, pel que fa a les concentracions i manifestacions, no s’hi especifiqui que l’actuació de la policia es guiarà en tot moment per un enfoc de Drets Humans per tal de fer prevaler l’exercici del dret de reunió sobre el control i la seguretat. 2. QUE la policia pugui requisar o limitar l’exhibició de banderes o símbols (l’estelada, per exemple) llevat del cas que facin referència o incitin a l’odi (esvàstiques, per exemple).

Continuar llegint

Demà, pressupostos de l'Estat que ens "maten"

Aquesta setmana Esquerra defensarem al plenari del Congrés una esmena a la totalitat als pressupostos generals de l’Estat per a l’any vinent. Raons, moltes, diverses i d’intensitat. En primer lloc, cal tenir present que, pel que fa al Principat,  s’estableix un percentatge de les inversions territorials que farà l’Estat que no arriba al 10% (9,5%), és a dir la meitat del que correspon segons el pes de l’economia  catalana en el total de l’Estat (19%).

Continuar llegint

Les mútues del PP: més privatització i menys salut laboral

El procés de desmantellament de l’Estat social s’intensifica i s’accelera. Ensenyament, sanitat, pensions, reforma laboral, etc. assetjats  i amb l’espinada trencada. Una escomesa darrera de l’altra, sense miraments. Actuacions del PP sense debat ni consens, tal com es palesa aquests dies al Congrés dels Diputats amb el projecte de llei de modificació de la Llei General de la Seguretat Social en relació amb les Mútues de Treball i Malalties Professionals.

Fem costat a en Jordi i a en Gifré, jutjats a l'Audiencia Nacional

Dijous vinent, dia 2 d’octubre a l’Audiència Nacional, arran de l’obertura de diligències per part de la Fiscalia d’aquesta institució, dos ciutadans catalans seran jutjats per delicte d’injúries contra la Corona acusats de cremar, arran d'una manifestació convocada per l'esquerra independentista l’11 de setembre de 2013, un llençol amb la imatge del rei Juan Carlos I. Dels dos joves mataronins acusats, un ha reconegut els fets mentre que l’altre no hi va participar.

Continuar llegint

Els Papers de Salamanca, encara, "por derecho de conquista"

Demà al Congrés tornarem a denunciar el manteniment del robatori. Que s’allarga en el temps! De fet, el mes de juliol s’acompliren 75 anys de la sortida de Barcelona amb destinació a Salamanca del darrer tren carregat amb 35 tones de documents requisats a Catalunya per l’exèrcit franquista. Com és sabut, altrament, la llei que en mandata la devolució és del 2005. Amb tot, ben entrat el 2014 no tan sols no se n’ha completat el retorn (el darrer lliurament data de l’any 2011 malgrat haver-se enllestit les feines prèvies per part de la Comissió Mixta Ministerio de Cultura i Generalitat de Catalunya), sinó que la realitat ens duu a considerar que existeix la voluntat d’entorpir-lo encara més.

El dia 9 votem i, si ho impedeixen, perden

Un diputat del PP, amb qui comparteixo una excel·lent relació personal, m’afirma que no té cap dubte que la consulta del 9-N no se celebrarà. De fet, fa uns mesos em repetia que no arribaríem al punt on ja som, que no hi hauria data ni pregunta i, val a dir,  m’ha reconegut en les darreres hores  que l’ha sorprès l’èxit de la V. En l’imaginari de la militància del PP havia arrelat el convenciment que s’havia trobat en l’affaire Pujol la clau de volta per desmobilitzar la ciutadana catalana.

Caixa o faixa!

Després de mesos i mesos d’acumular forces, després de mesos i mesos de mobilitzacions populars que han evidenciat que la ciutadania catalana ha assumit  la necessitat de fer un pas endavant definitiu si volem garantir la viabilitat econòmica del país i la sostenibilitat d’un model social que permeti  la redistribució de la riquesa a través de l’estat social i del benestar, ha arribat l’hora de saltar la tanca.  Ha arribat l’hora de conquerir de manera definitiva el dret efectiu a decidir el nostre futur el dia  9 de novembre.

Continuar llegint

Més desesperança per a aturats a prejubilar

De què serveix tot el que feu al Congreso? M’ho pregunta un veí de Cornellà afectat per l’ultima bestiesa de la ministra Báñez. Amb profund desànim, m’ho transmet una de les persones aturades que no podran jubilar-se al 61 malgrat que, d’ençà que fou acomiadat, continuà cotitzant. Li confesso que, a nivell parlamentari, hem presentat una iniciativa per tal que sigui debatuda al Ple i a la Comissió de Treball, però que la majoria absoluta del PP fa i desfà el que vol. Que poca cosa més podrem fer: denunciar-los! I, allà, poc més! Perquè és evident que el govern espanyol, pel que fa a les polítiques laborals, és captiu d’una lògica economicista, que menysprea qualsevol concepció que associï despesa en polítiques socials a inversió en capital social.

Que Fiscal General presenti recurs sentència cas Panzer

Us adjunto la carta que he adreçat al Fiscal General de l’Estat Torres-Dulce demanant-li que em rebi urgentment per fer-li arribar la demanda que presenti un Recurs de Cassació davant del  Tribunal Suprem contra la sentència absolutòria als membres d’una l’organització neonazi en l’anomenat cas Panzer. Efectivament, amb urgència perquè la fiscalia té cinc dies hàbils (ens n’anem als primers dies de setembre per a fer-ho).

Continuar llegint

CatalunyaCaixa, o com regalar 12.000 milions de les nostres butxaques a la dels accionistes del BBVA

La venda de Catalunya Caixa és una transferència de recursos públics a privats. Es regalen diners de tots als accionistes del BBVA sense que hi hagi una depuració de responsabilitats tan clara com hauria de ser exigible. Tot això, fet amb una total manca de transparència És també una nou senyal, clar i inequívoc: que el resat bancari no ha funcionat des del punt de vista català. La política del FROB s’ha carregat un sistema de caixes que certament tenia problemes, però que en teoria havia de servir com a solució.