La ració d'avui: donacions a partits i privilegis per als alts càrrecs

Avui, s’han aprovat dues lleis promogudes pel PP amb la voluntat de fer veure que la regeneració del sistema polític és un fet. Però no és pas cert, només es tracta d’un maquillatge. D’una banda, s’ha aprovat la llei que regularà a partir d’ara l’activitat financera dels partits polítics sense que es prohibeixin les donacions tal com reclamàvem els republicans. D’altra banda, també s’ha aprovat la llei que regularà l’exercici dels alts càrrecs de l’administració.

Continuar llegint

Esquerra davant la reaccionària reforma del Codi Penal. S'atreviran amb el Toro de la Vega? (III)

Resulta sorprenent que cap Grup Parlamentari, llevat d’Esquerra Republicana, hagi presentat esmenes a la reforma del Codi Penal en relació als animals. Ens ha soprès, certament, bo i si tenim en compte com va d’endarrerida la nostra societat respecte a d’altres veïnes quant al respecte als animals, En aquest sentit, no acceptem –i en conseqüència reclamem- penes més dures per al mal tracte i l’abandonament animal, a més d’ampliar la categoria d’animals objecte de protecció, bo i superant el termes “domèstics” i “amansits”.

Continuar llegint

Esquerra davant la reaccionària reforma del codi Penal (II)

Cal fer avinent, més enllà del que ja denunciàvem en l’entrada anterior sobre la cadena perpètua i la desaparició de les faltes per tal convertir-les en delicte, que el projecte de reforma de l’actual Codi Penal fa una passa enrere més en tot allò que té a veure amb les limitacions del mateix concepte de llibertat d’expressió. A no ser que el PP s’avingués a acceptar esmenes republicanes, la ciutadania continuarà patint repressió en actes en què un ciutadà opti per cremar una bandera o el mateix retrat del rei, acte avui dia considerat delicte contra la Corona.

Continuar llegint

Esquerra davant de la reaccionària reforma del Codi Penal (I)

El govern espanyol vol tenir aprovada la modificació del Codi Penal el mes de març. Córre-cuita, perquè necessita presentar trumfos davant del seu electorat més conservador.  Es per això que voldrà enllestir-ne aquest mes de gener el pas per al Congrés. El dia 15 debat i aprovació  en la Comissió de Justícia i cap a finals de mes, possiblement, es convocarà un plenari de caràcter extraordinari. El plat que ens serveix el Partit Popular s’avé perfectament amb un  univers ideològic caracteritzat per l’enaltiment i preeminència de la punició per damunt de la mateixa reinserció social i  de la reeducació, tal com evidencia la incorporació de la cadena perpètua, anomenada de manera eufemística “presó permanent revisable” per part del ministre Gallardón i corroborada pel nou responsable ministerial.

Continuar llegint

I el President va marejant la perdiu

Queden pocs dies perquè es debatin i es votin al Parlament les esmenes a la totalitat que Esquerra va registrar a les seccions que conformen el projecte de pressupost per a 2015. En cas que abans no s’hagi produït un acord entre les forces sobiranistes, bàsicament entre CiU i el republicanisme, els parlamentaris d’ERC hauran de votar-les afirmativament, amb la qual cosa el  Govern s’haurà quedat sense pressupost. Si el President continua entossudit a no dissoldre el Parlament, més enllà de condemnar-nos a l’acceptació d’un ofec econòmic que ens escanyarà fins a l’asfixia, no només  ajornarà el desenllaç del procés sobiranista sinó que també ens encolomarà l’extraordinari risc  que pot representar la pèrdua de  la iniciativa política que, de Catalunya estant,  hem gaudit en els darrers anys.

28 bascos jutjats després que fossin maltactats a can Rubalcaba

Mentre Fernández Díaz  tira endavant la llei Mordassa i es tramita el nou Codi Penal que encara endurirà més l’actual que avui dia ja és dels més durs de la UE, l’Audiència Nacional està jutjant des del mes de setembre 28 joves bascos, a les quals s’acusa de pertànyer a Segi. Els  demanen sis anys de presó. Aquestes persones, quan foren detingudes els anys 2010 i 2011,  foren incomunicades i passaren posteriorment a presó individual (entre sis i divuit mesos) abans d’assolir la llibertat provisional després de pagar, entre totes elles, quasi 800.

Alarma! Nou intent de reinstaurar els toros a Catalunya

Wert  continua cavalcant de manera desbocada, tot seguint la petja del centralisme homogeneïtzador. Ara, amb la presentació d’una nova llei, d’un nacionalisme tan encès com retrògrada, que pretén (atenció, eh!) la “Salvaguarda del Patrimonio Cultural Inmaterial”. De fet, dit ras i curt, es tracta de laminar les competències de les CCAA, bo i prenent-los llurs àmbits de decisió en aquest àmbit de la política cultural.

Alarma! Nou intent de reinstaurar els toros a Catalunya

Presos vascos, víctimas de la sed de venganza del PP

De los 475 presos vascos que en la actualidad están cumpliendo pena en distintas cárceles, sólo doce permanecen internados en recintos penitenciarios ubicados en tierras vascas. La política de dispersión iniciada en 198 (una vez rotas las conversaciones de Argel que dieron paso a un incremento de las actividades, tanto de ETA como represivas por parte del Estado) se sigue aplicando cuando la situación felizmente nada tiene que ver, hoy día, con la de aquellos desgraciados tiempos.

Presos vascos, víctimas de la sed de venganza del PP