Recomençar de nou

Estic extraordinàriament orgullós de la feina feta per Esquerra a l'Ajuntament de Begues durant aquests quatre anys en les regidories que hem exercit la responsabilitat, tan les que he exercit jo mateix com el meu company Jaume Olivella. Tanmateix això no ha estat suficient perquè la ciutadania de Begues posés en valor la feina feta i revalidés la seva confiança. De fet, sí que s'ha posat en valor, però els ciutadans de Begues s'han sentit millor representats pels partits amb els que fins ara compartíem la responsabilitat de govern, CiU i Iniciativa. Així doncs, Esquerra hem perdut 1 dels 2 regidors que teníem, passant dels 344 vots del 2007 als 285 del 2011.

Aquestes eleccions seran recordades com les de l'auge de la dreta, i a Begues , per la irrupció del PP, tal com ha succeït en general arreu dels Països Catalans. És un cop molt dur per les esquerres, que de ben segur no hem sapigut fer les coses prou bé, i precisament per això el repte que tenim per aquests propers anys és el de repensar l'esquerra i actualitzar-la als temps que corren.

Però el que ha resultat més dificultós ha estat, sense cap mena de dubte, la divisió de l'independentisme. És obvi que presentar-se a Begues les candidatures Esquerra i Solidaritat per separat ha resultat letal, especialment perquè junts probablement hauríem aconseguit un segon regidor que finalment, ves per on!, ha anat a parar al PP. Aquesta és la reflexió que ens toca fer: la divisió dels independentistes ens allunya de la independència.

En aquests propers quatre anys, el projecte d'Esquerra Republicana a Begues de construir un projecte de poble i de país quedarà aparcat, de moment, i ens tocarà treballar perquè això sigui possible en la propera oportunitat. Després del temps necessari per a la reflexió ens hi hem de tornar a arremengar.

Els ideals d'Esquerra Republicana són imprescindibles per construir una societat justa, un país lliure i una humanitat fraternal. Fa 80 anys que hi treballem. Ara no era el nostre moment, però quan passi l'onada de la dreta espanyola que se'ns ve a sobre,  hi tornarem a ser , altre cop ferms, per tornar a vèncer.

Mentrestant, ara toca repensar tot el que calgui per recomençar de nou.

comentaris

comentari
ROGER (Begues) 24.05.2011 | 22.31 h
Sens dubte no s'ha vist prou bé la feina feta. L'esforç i passió que hi posseu uns quants com tú, Francesc. És curiós també l'enlluarnament que crea la publicitat electoral, estic del tot convençut que els cartells, els colors, la muti-presència ha guanyat a Begues per davant de les paraules, el coneixement i la seguretat. La falta d'interés i la desconeixença envia vots desorientats a on no haurien d'haver anat. Et felicito per la feina feta, ben feta...!, pel teu compromís. Localment, aquí a Begues ets un gran valor, desitjo es tingui present en futures ocasions. Abraçççadota...! R+

comentari
Jaume Olivella (Begues) 24.07.4881 | 13.06 h
Sempre hi som! I sempre hi serem! Gràcies per la teva feina de portaveu del grup municipal. Per ser un regidor amb ideals i amb una gran estima per la política. Ets dels polítics amb vocació de servei públic. I això avui en dia no és gaire habitual; cosa que et dignifica i t'honora! Salut company!