Suport al poble saharaui

Davant els terribles fets ocorreguts a les afores de la ciutat de l’Al-Aaiun, perpetrats per l’exèrcit marroquí quan va arrasar el campament de protesta instal·lat a les portes de la ciutat amb violència i brutalitat, com a portaveu d'Esquerra vull manifestar, com hem fet fins ara però encara amb més força el nostre suport al poble saharahui que està patint en mans del govern marroquí una persecució inexcusable. Rebutgem el bloqueig que pateixen els assentaments a les afores de la ciutats ocupades de Smara, Bojador i Dakhla, d’aliments, aigua i medicaments però també l’aïllament que silencia la seva veu al no deixar que la premsa internacional tingui accés al territori; i també volem denunciar que és lamentable que la Unió Europea no hagi condemnat l’atac i que el govern espanyol hagi obviat el tema deixant clara la seva postura davant aquesta situació.

Per aquests motius en l’anterior ple municipal des del grup d'Esquerra vam iniciar les negociacions amb el socis de govern per tal de presentar una declaració conjunta de suport al poble saharahui, aquesta moció la presentarem en el proper ple, demanarem que es faci efectiu el referèndum que tant l’ONU com la Unitat Africana volen impulsar al Sahara Occidental. El poble saharahui té dret a decidir democràticament el seu futur. Són un poble desposseït, conseqüència de les accions del govern espanyol fa 35 anys, i avui aquest govern segueix mirant cap a una altra banda i eludint les seves responsabilitats en la resolució d’aquest conflicte.

Isaac Albert i Agut
...Em dic Isaac Albert i soc nascut el 6 de febrer de 1969 a Terrassa, on hi resideixo actualment. Hi visc amb la Mònica, amb qui comparteixo la vida amb les seves il•lusions, alegries, els seus problemes i la omnipresent hipoteca; i amb el Ponç i el Grau, amb qui comparteixo l’esperança de que puguin gaudir un dia d’un país socialment més just i nacionalment més lliure.

Publicacions

Multimèdia