Responsable de les despeses, si! Responsable dels ingressos, també!

Si els impostos recaptats a Catalunya és quedessin a Catalunya, l’estabilitat financera i el creixement de l’economia catalana estarien garantits. En aquests moments, i després de la voluntat demostrada per Convergència, en campanya, (no d’Unió!!???) d’avançar cap el concert econòmic, s’ha de constituir immediatament una comissió d’estudi pel concert econòmic que comenci a treballar ja!, i que estigui a punt abans de començar les negociacions amb l’Estat per fer el canvi de sistema de finançament. Que no ens enganyin parlant de pacte fiscal. No estem parlant d’una negociació bilateral. En aquest context és l’Estat el que s’ha d’aprimar i no pas Catalunya. Que no ens amenacin més. Catalunya no pot ser responsable només de les despeses i no ser responsable dels ingressos.

El govern de Catalunya no pot fer veure que el problema no existeix. No pot fer veure que l’amenaça no existeix. Amics, amigues, aquesta amenaça s’ha produït i no desapareixerà. Ja tenim l’experiència de la sentència del Tribunal Constitucional, que tant CiU com el PSC van minimitzar-la, i ara les conseqüències van caient una darrera l’altre i seguiran caient. No és suficient dir que el govern de Catalunya és prou fort per encarar això i el que faci falta, i el país també. Només faltaria. Fa més de 300 anys que aguantem. El que cal és, que en qüestions de país, tenir al darrera un gran majoria parlamentaria, diversa i transversal, per anar plegats a treballar i a defensar allò que calgui.

Isaac Albert i Agut
...Em dic Isaac Albert i soc nascut el 6 de febrer de 1969 a Terrassa.  Soc molt aficionat a la cuina, i per tan m’agrada menjar, i també beure, tot i que dit així és pugui mal interpretar.

Publicacions

Multimèdia