No a la liberalització dels horaris comercials...

...perquè atempta contra el nostre model comercial, un model d’èxit. El Govern Espanyol, com aquell que no vol, ha anunciat que vol liberalitzar i unificar els horaris comercials. Aquest anunci, una vegada més, i com ja ens te acostumat aquest Govern, respon a la pressió de les grans superfícies comercials i a la voluntat d’imposar una suposada unitat de mercat. Aquesta decisió atempta contra el nostre model comercial, un model d’èxit. Un model que aposta per la proximitat que, contribueix a fer ciutat i a la cohesió social, i que ha estat aplicat a d’altres comunitats autònomes amb èxit.

La liberalització dels horaris comercials no servirà, com ens volen fer creure, per activar l’economia. Aquesta decisió pot crear alguns llocs de treball, però en destruirà milers, perquè el petit i mitjà comerç no ho podrà suportar. La intervenció de les petites i mitjanes empreses en la creació de llocs de treball és superior a la de les grans superfícies comercials. Només cal veure els treballadors que hi ha en un metre quadrat d’una gran superfície i d’una parada en un mercat municipal.
A més a més, aquest anunci és un nou atac a les competències sobre horaris comercials que té assumida la Generalitat de Catalunya, i és un cop de mà, des del més alt nivell polític, a la nova embranzida de les grans superfícies comercials per eliminar la competència, en un moment de crisis, i augmentar noves quotes de mercat en detriment dels petits comerços. La competència en comerç ja està regulada pel Parlament de Catalunya en compliment de la legislació vigent, no només l’Estatut sinó també l’europea. La Generalitat va complir els deures adaptant al nostre ordenament jurídic la Directiva Europea, una transposició que el govern català va realitzar i va aprovar a principi de 2010.
A Catalunya el 98% dels comerços són petits i mitjans i estan ubicats dins l'entramat urbà, els efectes de liberalització horària seran demolidors. Una hipotètica liberalització dels horaris comercials NO és una mesura efectiva contra la crisi, sinó tot el contrari, la mesura crearà més crisi en el model català de comerç, que és hegemònic, i farà recaure el cost de la crisi sobre sectors dèbils de la societat.
Si aquesta acaba sent una mesura imposada des d’Espanya a tots per acontentar a uns pocs precaritzarà encara més les condicions laborals dels treballadors i les treballadores del comerç i dificultarà la supervivència dels autònoms i empresaris de petits i mitjans establiments, que són la immensa majoria a Catalunya però que no poden competir amb les grans empreses. A més a més la liberalització d’horaris suposa la impossibilitat de conciliar la vida laboral i personal al sector, la qual ja és prou complicada’

Isaac Albert i Agut
...Em dic Isaac Albert i soc nascut el 6 de febrer de 1969 a Terrassa.  Soc molt aficionat a la cuina, i per tan m’agrada menjar, i també beure, tot i que dit així és pugui mal interpretar.

Publicacions

Multimèdia