Que Chacón acomiadi la cabra de la Legión!

El Govern espanyol prepara una tisorada social sense precedents. Zapatero, sense més conills per treure de sota el barret, s’encamina, sol i fotut, cap a una segona etapa de legislatura que se li farà molt i molt feixuga. Incapaç d’emprendre res de seriós en el terreny de la reforma laboral, la lluita contra el frau fiscal o la regulació dels beneficis enormes de la banca, el president espanyol s’atreveix a jugar-se-la amb mesures contra els treballadors i els sectors populars. Ja té bemolls que s’exigeixin sacrificis als més febles quan no es té cap voluntat de repartir equitativament els costos de la crisi entre el conjunt de la societat.

Per si això fos poc, a més, el Govern espanyol és incapaç d’aprimar-se, més enllà de mesures cosmètiques i de molt escassa eficàcia. Al marge de suprimir els ministeris que gestionen competències transferides –parcialment o total– a les comunitats autònomes, se m’acudeixen diverses propostes que, n’estic convençut, contribuirien de valent a l’estalvi. En deixo anar una de ben elemental: reduir al mínim -o eliminar directament, en un acte de justícia històrica- un ministeri tan caspós com és el de Defensa; un ens l’existència del qual, i més si és mira des dels Països Catalans, no té cap justificació des del punt de vista de l’interès públic. En parlo a Chacón: acomiada la cabra de la Legión!

*Il·lustra aquest post un cartell promocional de la pel·lícula de Rafael Gil A la Legión le gustan las mujeres...y a las mujeres les gusta la Legión (1976).

comentaris

comentari
Raimon Soler i Becerro (Vilafranca del Penedès) 19.05.2010 | 09.12 h
Sí senyor. Ara bé, la cabra potser no en té cap culpa i, al capdavall, potser en podríem treure algun rèdit (vendre la llet i, quan això ja no sigui possible, la carn i la pell). El que s'hauria de fer, parlant seriosament, és reclamar la reducció dràstica de la despesa militar i de la casa reial (i això veig que no ho estem demanant des d'Esquerra), al marge de les mesures que reclama el nostre partit (vegeu La Vanguardia d'avui, 19-5-2010), que ja em semblen bé!

comentari
Eduard (Canet de Mar) 19.05.2010 | 10.09 h
Absolutament d'acord, Raimon. Només un apunt: en Joan Tardà ha impulsat, des de fa temps, diverses iniciatives parlamentàries qüestionant la despesa militar i la que comporta la Casa Reial. Si visites el seu bloc obtindràs informacions prou útils en aquest sentit.

Eduard López
Càrrec actual a Esquerra Vicesecretari general de Coordinació Interna i Territori Formació i trajectòria personal Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona.