la gestió.... retrobada

Aquest primer any de lesgislatura ha estat també el que més al límit han arribat els ajuntaments (de moment...). Ha estat l'any menys gratificant quant a govern, perquè per sobre de les opcions ideològiques i de programa han passat les de gestió.

A sant sadurní, com a tot arreu hi hem hagut de recaure, amb un parell de condicionants que ens han anat prou bé: 1 - n'estavem força al corrent d'aquelles despeses ordinaries que es malgastaven. 2 - no hem prioritzat la retallada com a mètode, sinó la modificació del què es feia.

Després de variar bona part de moltes de les dinàmiques de funcionament podem advertir que hi havia molt de marge per reduir despeses. Un dels que ha estat habitual (i darrerament no ho era) és l'habitud de licitar serveis i obres.

Un altre aspecte que no hauria d'estar absent d'autocrítia és l'exigència constant per la cosa pública, tant pel que afecta a les prioritats municipals cap al bé públic com el què s'exigeix als ciutadans. Allò dels drets i deures, ha començat a ser una mica més equitatiu. Allò ndels ciutadans de primera, segona i tercera, ha quedat en el passat.

També, cal fer esment als canvis organitzatius. M'estalviaré detalls, però l'eficiència d'alguns serveis era molt qüestionable i tot i les dificultats per fer canvis en l'administració pública se n'han anat i se'n segueixen i se'n seguiran, fent. Malgrat també, les tàctiques i estratègies que determinats sindicats i oposició han fet per guardar-se segons quines amistats.

Aquest post, pel bé de tots/es està exempt de noms i exemples, en donaré un de darrera hora, però. La Casa dels avis. L'eficaç gestió municipal i la ràpida col·laboració del Conseller Clèries, ha permès que el Pla de sanejament que vam posar en marxa fa poques setmanes, ja ha tingut el primer gran pas, ja que la conselleria ha acceptat traspassar fins a deu paces privades a públiques, que permetrà reduir el dèfict actual. Aquesta proposta, ja presentada per ERC l'any 2009 hagués estalviat molts maldecaps i falses expectatives, que ja explicava aquí.