Darrer Ple de l'any marcat pel dol.

El darrer Ple de l'any, va estar marcat pel dol, a causa de la mort de dos joves sadurninencs de 20 anys la nit anterios al encreuament entre el cinturó de Ronda i la carretera de Piera. Vagi abans de tot el nostre condol a les famílies.

El Ple va estar marcat també per tres punts interessants:

1- Modificació de crèdit a les inversions. Es va aprovar amb els vosts en contra d'Esquerra del vcnvi de partida de les inversions de les obres d'urbanització de la Plaça de l'Esglesia i del carrer Montserrat. pels vestidors del Camp de Futbol. El motiu és púrament tècnic, ja que per poder executar els dos milions d'euros del Fons Extraordinari d'Inversions del Govern Central. Curts de planificació i de Projectes, abans que ens enganxés el brau per l'entrecuix l'equip de Govern s'ha vist obligat a fer aquest canvi, que esperem que no topi la normativa del Pla.

Fruit de la improvització l'equip de govern ha considerat addient apostar per uns vestidors que encara ningú sap on aniran ni quan costaran i que menys el PSC, ningú tenia en consideració prioritària. Ni tant sols els punts bàsics del pacte PP-AMI-CIU subscrits el juliol indicaven res.

2-PLA Economicofinancer.  El pacte PP-CIU-AMI també ha provocat el trancament de l'estabilitat pressupostària (per molt que li pesi al senyor Romero). I aquest fet ens ha dut ha fer un Pla Economicofinancer. El Senyor Romero com és habitual ha volgut treure importància a l'assumpte, tractant-lo com un punt de tràmit i fins i tot permetent-se el luxe de posar en qüestió que aquest punt de l'ordre del dia hagués d'anar al Plenari. La Interventora l'ha deixat en evidència i mallgrat que al senyor Romero no li agradi, haurà d'assumir que eñ seu darrer acte com a Regidor d'Hisenda ha estat el qüestionament de la seva política econòmica del darrer any. Coses del destí.

3-Moció per què l'Ajuntament financiï en un 50% la vacuna contra el virus del papil·loma humà. Finalment aquesta moció nio es va dur a votació per un error burocràtic de l'alcalde. En tot cas, sembla ser que a aquelles hores CIU encara estava debatint si podia fer-se càrrec d'aquesta proposta del PP i oferia diverses propostes per minimitzar el cost per l'Ajuntament.

El virus del Papil·loma humà afecta les dones podent provocar-els-hi càncer de coll d'uter, entre d'altres malalties. Aquesta vacuna, serà a partir d'ara gratuïta per a totes les nenes menors d'11 anys però es recomana que es doni a les d'entre 11 i 14 anys, que de moment quedaran absentes de la gratuïtat de la vacuna. Des d'ERC ja hem anunciat que estem d'acord amb que es subvencioni al el 50% del cost de la vacuna a les nenes de 12 a 16 anys ja que en els propers anys, les generacions més joves ja tindran coberta aquesta vacuna.