Maria Rosell, Regidora d'Igualtat o inquisidora en cap?

Avís: Aquest post em sap molt greu d'haver-lo de publicar.

He escrit diferents post entorn a l'ascendència de Maria Rosell dins el Govern Municipal. Creia categòricament -i ho desitjava-, que una clara posició de núm 2 del Govern faria més lleugera i factible la tasca d'arribar a acords puntuals o generals. Per diversos motius, aquesta posició no ha estat possible fins després del pacte CIU-AMI-PP. Ara la Maria a més de seguir sent Primera Tinent d'alcaldia és portaveu de CIU.

Les coses però no han canviat gens i en determinats àmbits s'ha agreujat. La darrera mostra és ofensiva democràticament i topa de ple amb imatge de regidora d'igualtat. Respecto plenament tota la seva feina com a regidora dels seus àmbits, però no ha destacat gens ni a mirar-se l'Ajuntament amb la globalitat que li pertiocaria ni per contribuir amb l'exemple d'igualtat i transparència democràtica.

La nova publicació quinzenal d'ERC Sant Sadurní El Sabies que...ha tornat a obrir la caixa de Pandora. Aquesta publicació pregunta i informa periòdicament a la ciutadania de tres aspectes relacionats amb el dia a dia municipal i que volgudament, l'Ajuntament no informa. La publicació es reparteix mitjançant cartells informatius als carrers de la vila, es deixa en bars, fleques i equipaments municipals, i en darrera instància es reparteix casa per casa. Les primeres reaccions han estat molt positives. La ciutadania ha rebut amn interès cada publicació ampliant la informació a la pàgina web que s'indica a la mateixa publicació. Una altra reacció immediata i prou interessant, ha estat el boicot que han mostrat certs sectors. Des de la rapidesa que molts cartells són trencats i eliminats de la via pública, fins el nou brot de censura que ha executat l'equip de govern, en aquells equipaments on han estat presents els dos primers números del SABIES QUE...Equipaments on per cert, sempre i fins ara, s'han pogut trobar tots i cadascun dels números informatius dels diferents grups municipals, o de qualsevol altra entitat.

La creuada es va iniciar a la Biblioteca, on tot i que hi han actualitzades totes les publicacions informatives dels grups municipals, Maria Rosell (Regidora d'Igualtat) i Xavier Rojo (Regidor de Cultura) van perpretar aquest atac al dret a la informació.

La creuada però, no només atempta contra el dret a la informació, sinó que vistes les declaracions del regidor de cultura i els silencis de la Maria Rosell, determinen la informació política com un tabú, que s'ha d'allunyar dels equipaments municipals. Llavors, ¿serà més natural que ens publicitin totes i cadascuna de les segmentacions religioses hagudes i per haver (com ja es dóna en alguns equipaments), a que els partits polítics informin tant (o menys) partidistament com ho pot fer el Casa de la vila? Quanta ràbia i quanta por poden fer tres preguntes innocents.

Els convidem, des d'ERC, a qui se senti agredit per les nostres afirmacions que ens combati amb la més elegant, noble i democràtica de les opcions: la contraposició de dades i l'argumentació.

* Esperem que l'equip de govern hagi reflexionat adequadament i actuï com ho han fet fins ara tots els Ajuntaments democràtics.

comentaris

comentari
Joan (Sant Sadurní d'Anoia) 03.12.2008 | 19.50 h
He pogut comprovar que el que dius de la retirada del "Sabíes que..:" de la Biblioteca és rigorosament cert. És una vergonya tenir un equip de govern que -a més d'incapaç i incompetent- exerceix la censura d'aquesta forma tan "garrula". No m'extranya que, amb aquests tics autoritaris, no pactéssiu de nou amb el reietó de l'Amat i la seva cort. Tots en són responsables, perquè devant d'un fet com aquest cap piula. Pel que es veu, no se'n salva ni un (i ni una).