Envia a un/a amic/ga:

les papereres convertides en minicontenidors.

Mentre PSC I AMI discuteixen sobre els costos de la recollida porta a porta, hi ha un fenòmen cada vegada més extès. És el procediment de deixar la brossa dins les papareres, o quan aquesta ja està plena al costat.

Aquest sistema és útil perquè la brossa desapareix en pocs dies, i hi ha prou papareres perquè no s'amunteguin les bosses. La tendència va augment, principalment perquè el govern municipal no tracta aquesta qüestió amb transcendència. Entre la brossa que fa "turisme" i es trasllada als contenidors d'altres municipis i la brossa que va a parar a les papareres i la reculles els serveis de neteja municipal, ens estalviem unes quantes tones l'any de cannons i transport.

Tot i així sembla sorprenent que el cost de la brossa aquest anys augmenti un 15% a l'Ajuntament. Però és així. I perquè? Segons fonts de la Mancomunitat del Penedès perquè la qualitat dels envasos és dolenta i hi han masses improcedents (rebuig, orgànica,...). Segons el regidor perquè a mesura que el reciclatge augmenta a Catalunya, les bonificacions per matèria orgànica es mantenen i obtindrem menys bonificacions. De totes maneres, en aquesta explicació els números no quadren.

Respecte el debat del cost, si bé és cert que la recollida porta a porta és menys car globalment a la recollida amb contenidors, és cert que seria molt més cara si el porta a porta fos diàriament i els serveis s'igualessin. Ha estat la raonada resposta que el PSC li ha donat al regidor Rando quan aquest s'ha entestat en indicar el cost de la recollida per habitant, a diversos municipis del Penedès. Mentres a Sant Sadurní estem al 45€/habitant i any, a Vilafranca o els monjos superen els 70€. El més sorprenent és que a Sant Pere de Ribes, aplicant un sistema de contenidors soterrats estan més a prop de Sant Sadurní que de Vilafranca i trenca la teoria. Però, com és de costum, ningú vol anar més enllà.
De moment, que el gripau se l'empassi el municipi, que assumirà l'augment del 155 sense dir ni mu, no sigui que la ciutadania s'enfadi cara al proper anys electoral. I de les sancions, semblantment. Encara se'ns ha de demostrar que les denúncies per brossa es cobrin, tal cm es va demostrar fa uns mesos que es deixaven arxivar.