Envia a un/a amic/ga:

La Dimensió real de Via Pública

Una de les transformacions més grans que el nou govern ha fet en aquest primer any de mandat a Sant Sadurní és l'estructuració de l'àrea de Via Pública. Fins ara, aquesta era una regidoria 'comodí'. Gestionada amb provisionalitat, no sabem ben bé si pel regidor de torn o per l'alcalde. O per ambdós.

El canvi d'eficiència i de prestigi, es basa en tres motius:

Estructura clara i seriosa. Per donar la importància que aquesta àrea té, sobretot en l'aspecte de proximitat a la gent i als espais públics, l'estructura ha recuperat una sola estructura en comptes de les dues subregidories de Via Pública i Jardins que va instaurar l'anterior govern. La flexibilitat i el correcte comandament i organització d'aquesta àrea són les claus. A més, per esborrar la mala praxis que en els darrers anys generava la diferenciació entre el regidors de torn i l'alcalde alhora de comunicar feines, aquesta regidoria estarà en mans del primer tinent d'alcalde, que durant aquesta legislatura rotarà juntament amb l'alcaldia.

Planificació. Les demandes ciutadanes en temes relacionats amb la Via Pública són nombrosos. I la priorització variable. Mentre el ciutadà sempre tendeix a veure-ho d'extrema urgència, cal no caure en la temptació dels favoritismes, ja sigui fent tasques que no pertoquen (com s'havien fet anys enrere) o passant l'execució per davant d'altres accions prioritàries.

Al servei del ciutadà. Aquests dies, alguns ciutadans amb pretenció de 'salvapàtries' exposen a les xarxes socials un reguitzell d'actuacions necessàries que revelen un estat deficient de molts espais. No és nou. Com aquest servil servidor anònim al servei també de causes partidistes, hi ha molts ciutadans amb cara i ulls que fan demandes i sobretot ens ajuden a arribar on els polítics i els tècnics potser no sempre arribem. NO seré jo qui asseguri que avui el poble té menys necessitats que fa un temps. Però si que puc dir, que avui el respecte a tots i totes els qui convivim al poble, fa què hàgim modificat substancialment el funcionament d'aquesta àrea, que per nosaltres és essencialment una prioritat.