Envia a un/a amic/ga:

Agressions passades i futures al medi ambient.

El passat dijous 30 de novembre va ploure durant tota la nit. Eren les primeres -i llargues- pluges des de feia mesos. La riera de Lavernó reflectia una imatge habitual en circumstàncies semblants: Diversos núvols d'escuma flotant al llarg del seu curs. Immediatament vaig fotografiar el fet i el vaig enviar al regidor de medi ambient, l'alcalde i altres regidors.

El fet no és nou. Ni el fet en si, ni la denúncia. L'episodi viscut al setembre de l'any passat,-i denunciat per ERC-, semblava que havia servit per alguna cosa. Així ho manifestaven l'alcalde i el regidor, que assumien personalment el'afer, amb setmanes de retard. Sembla que no ha servit de gaire doncs..

Aprofitant la proximitat del lloc, amb Can Mas de la Riera, aprofito per indicar, que avui, encara no he sentit cap valoració, dels riscos ambientals que correria la riera de l'Avernó en cas de situar-hi un Camp de Golf (captació d'aigües de l'aqüífer, utilització d'aigües residuals gens aptes, disminució del cabal de la riera,...) . I sincerament em sembla del tot inversemblant.

Aquests dos fets, donen una visió del canvi substancial que ha fet Isidor Rando des de que és regidor de Medi Ambient. Del seguiment i les reclamacions habituals respecte les agressions al medi, que duia a terme com a President d'Adema, ha passat a ser un regidor qüasi exclussiu de la neteja viària i la recollida de la brossa. Sembla fins i tot, que en els darrers cinc anys no hi han hagut agressions al medi, si féssim només cas a les reclamacions dels que habitualment reclamaven.