El Pla de Mobilitat amb certs interrogants.

El passat dijous es va presentar l'estudi inacabat de mobilitat que ha finançat la Diputació de Barcelona.

La subdivideixo en tres parts:

1 actuacions: Es proposa una sèrie d'actuacions no valorades ni prioritzades.  A la carretera de Gelida, al Baríton Maties Ferrer, al Carrer Alacant, a la Plaça Pau Casals i Rambla Generalitat, a la cruïlla de la Rambla Generalitat amb la carretera de Vilafranca, als carrers Sant Antoni, Indústria, Josep Rovira i Lavernó (ja en procés de construcció), a la Plaça del Pont Romà, i al cinturó de ronda amb la carretera de Can Codorniu (actuació no depenent de l'Ajuntament).

Segurament n'hi hauran altres de possibles i algunes de les incloses poden matisar-se. Caldria que el govern expliqué bé l'abast de cadascuna i s'obrís un procés participatiu, que ja no es donarà en l'actuació de la zona del carrer Indústria que està a punt d'executar-se.

2 carril bici. Segons el redactor, la xarxa existent al Pla de'n Mestres està totalment en desús. Es va permetre la ironia d'indicar que hi ha detectat un usuari habitual. Eureka. I va redundar amb la dificultat de normalitzar el transport a la nostra vila per una qüestió orogràfica. De totes maneres, i suposem per la pressió de quí no vol escoltar realitats oposades a la seva teoria, han proposat que alguns carrers de la vila la circulació de vehicles i biciletes sigui compartida. Em temo que serà una operació propagandística exclusivament.

3 camins escolars. Aquesta altra proposta que el regidor Rando va voler en exclusivitat també va rebre poques explicacions. De fet, ras i curt, ens van indicar que encara no estem preparats per aquesta qüestió.

L'altre qüestió que em va cridar l'atenció fou les zones blaves. Els redactors criticaven que només hi havia un 30% d'utilització, bàsicament pel ús molt minoritari de la Plaça Nova. Preguntats doncs perquè la proposta del Govern d'arribar a les 200 places quan inicialment en tenim 150, els redactors s'encongeixen d'espatlles i els governants repliquen que finalment es va aprovar mantenir les 150 places existents. Cert, però oblidaven que fou per la negativa de l'oposició d'aprovar aquella proposta. Una altra mostra de la poca interrelació entre les propostes de govern, el Pla de Mobilitat i la participació ciutadana.

Segueixo creient que alguna cosa haurem de replantejar-nos per les zones blaves de la Plaça Nova. Com a mínim d'aquesta crida en va sortir una proposta per fer-les més efectives. Veurem...

comentaris

comentari
teresa 18.10.2010 | 09.36 h
Quants anys s'ha trigat per obtenir aquest esborrany de Pla de Mobilitat?