El maig gastronòmic i altres inèrcies positives

Aquest mes celebrem un nou maig gastronòmic. Aquesta nova edició és un pas endavant respecte les primeres edicions. El maig gastronòmic és un producte turístic complementari de les festes i activitats que durant el darrer trimestre anual centren el cava com a referent exclusiu de la nostra vila. La idea doncs és i va ser possitiva.

Durant les primeres edicions però, ni des de l'organització -Patronat de Turisme- ni des dels comerços participants es va voler ser prou crític. Enguany doncs, tots plegats ens hem pogut treure les càrregues que en altres ocasions dificultaven la renovació o les millores. I n'ha sortit un nou Maig Gastronòmic, pensat des de SOM SANT SADURNÍ i amb la col·laboració del Patronat de Turisme. Amb 33 establiments presents i 50 productes gastronòmics diferents.

Masses vegades, des de la visió polititzada ens neguem a creure que allò que no es gesta des de les institucions no té prou sentit col·lectiu. Crec que és un error i precisament cal una bona col·laboració entre les administracions i el sector privat que deixar la iniciativa símplement a l'altre part, sigui quina sigui.

Aquest mateix exemple serveix enguany per les noves iniciatives que han sorgit enguany d'esplais d'estiu i esportius organitzats a més del municipal, per altres privats i des d'entitats sense ànim de lucre. Com més oferta millor en tots els aspectes.

Afortunadament, les polítiques d'aquest nou govern, ofereix aquestes noves oportunitats que només fan que enriquir la nostra activitat.