novament, debat d'estat de la vila.

El proper dimarts 22 de novembre hi ha haurà una nova edició del Debat d'Estat de la Vila. A les vuit del vespre al Casal d'Entitats. Potser algú estarà aclaparat pel què ens vé a sobre com a país, però aquesta vegada ningú estarà pendent del partit del Barça. Juga l'endemà. Al nou govern tampoc no li ha passat pel cap de rescindir-lo, excusant-se en què fa només 5 mesos hi han hagut eleccions; al contrari. Tenim molt present, que enguany, serà un debat especialment interessant per aquest motiu. Perquè ens enfrontem a tota una legislatura, i perquè ja hi ha prou dades per avaluar, el passat i el present.

Sabem també, que aquest debat ha estat mal gestionat en els darrers anys. El 2007 no es va fer (l'equip de govern s'hi va oposar de ple) i el 2010 va batre el rècord de poca presència de públic i de preguntes de la ciutadania (zero), al coincidir molts factors a la contra. Aquest debat, de sempre, ha agradat poc als partits majoritaris. I des d'ERC, qui el plantejàrem per primera vegada no hem entès mai per què? Una de les excuses n'és el format, que ha variat mot des del plantejament inicial. El què es plantejava com un debat públic sobre les grans qüestions estratègiques de la Sant Sadurní i on a més, la ciutadania pogués preguntar, s'ha anat derivant a discursos sobre el dia a dia, i les preguntes del públic, segurament massa reglamentades i que a poc a poc es va flexibilitzant.

Sigui com sigui, i en la forma que sigui, des d'ERC tornem a apostar per un Debat d'Estat de la Vila que apropi les grans qüestions del municipi als ciutadans. I enguany, hi ha més motius que mai per fer-ho.