Salut proposa un nou sistema per les urgències comarcals

Avui s'ha fet una reunió informativa on hem participat onze regidors de l'Ajuntament (els dos d'ERC hi érem presents), amb tres representants del CAT Salut. El tancament del CAP de dotze a vuit del matí era el motiu, que des de fa mesos, esperàvem des de l'Ajuntament de Sant Sadurní. Però, en realitat, avui, ens han vingut a explicar el futur de les urgències a la comarca. Prefereixo no indicar què s'ha explicat i deixar aquest responsabilitat al CAT Salut que s'han compromès a iniciar un procés de comunicació a tota la ciutadania.

Tots els grups ens hem queixat de la poca informació que s'ha donat fins avui, i del retard en informar els Ajuntaments afectats. En aquestes condicions es pot entendre la reacció del PP de posar el dit a la llaga i treure'n benefici polític del desconeixement i la incertesa. Populisme.

Però avui, després de rebre oportunes i raonades explicacions, en comptes d'aprofitar-se del desconeixement i la perplexitat d'aquests mesos, caldria que s'expliqués la proposta del Departament de Salut i no aprofitar-se de les signatures recollides des de l'anonimat. En recolliria tantes si se sapigués la proposta real?

Des del Departament es planteja un model renovat de la gestió de les urgències mèdiques. Un model que vol ser més rigorós, eficaç i amb millor servei. Un servei basat amb l'actuació més acurada a cada cas concret, que significa també despèndre's d'uns paràmetres que ja coneixem i que ens semblen prou bons d'antuvi.

Des del compromís amb la millora dels serveis públics em nego a rebutjar un nou sistema, per sistema. Té pros i contres. I cal explicar-lo i que l'expliquin els que han callat massa temps. I que cadascú reflexioni i conseqüentment opini.