#11S2012

Aquests dies s'està produint l'habitual 'prèvia' a una GRAN manifestació. Enguany coincidirà amb l'habitual Manifestació de 11 de setembre que habitualment -i malaurada- també, passa com una anècdota més del dia. Hom recorda també, la del 1977 com a referent per a jutjar si una 'Mani' és massiva o no ho és.

Tot fa preveure que ho serà. Que superarà la del 10 de juliol de 2010 i cadascú -o cada opció política- aprofita per moure fitxa. Sortosament, l'èxit de la manfestació no dependrà del que s'hagi dit i desdit en aquest mes inhàbil d'agost. I no perquè el que es digui o faci a l'agost tingui repercussió o no, sinó perquè una majoria ja ha decidit: QUE HI ANIRIRÀ I QUE CRIDARÀ INDEPENDÈNCIA.

La qüestió ara, és què passarà el dia després. Com reaccionan a Madrid i a Europa, i com ho faran els nostres conciutadans que s'hagin quedat indecissos a casa. Però també els que hagin anat a la Manifestació.

L'altre gran qüestió -i té molt a veure amb la que he citat anteriorment- és que farà el President Mas i tot l'executiu de la Generalitat. El primer intent de CIU a l'agost va ser canviar l'ideari independentista de la Manifestació, al negre escenari del 'Pacte Fiscal'. Fulminada aquesta opció, en la qual el President hauria anat de bon grat davant de la causa, el dubque que plana és sí ara hi anirà. Jo crec que hi anirà, però a més crec que hi ha d'anar i me n'alegraré que així sigui. (1)

Però no m'agrada gens aquesta poca claretat, aquesta por davant les amenaces de Madrid i dels poders econòmics habituals. Perquè tant dubte, quan ara fa 2 anys, s'exigia al President Montilla que encapçalés la Manifestació amb el lema NOSALTRES DECIDIM.

Si el president Mas vé a la manifestació, sabrà que té tot un poble darrere, però també haurà de saber que aquest poble ja ha decidit on vol anar.